יתרונות וחסרונות במערכת חימום תת רצפתי

רצפה
תוכן עניינים

חימום תת רצפתי, עד כמה שזה עשוי להפתיע, היה מיושם כבר בימי האימפריה הרומית, אז היו בונים תחת הרצפה רצפה נוספת, שחוממה באש אמיתית, ושימשה לחימום בתי עשירים ובתי הסאונה של העת העתיקה. הטכנולוגיה לא פסחה גם על עניין זה, והיום, בין אמצעי החימום המסורתיים כקמינים תנורים או מערכות מיזוג אויר ניתן לשלוט בחימום חדר גם בעזרת חימום תת רצפתי, חשמלי או על בסיס מים (כמו ברדיאטור)

היתרונות בחימום תת רצפתי

הם רבים נמנה כאן כמה מהם בקצרה. מכיוון שמידת הטמפרטורה קובעת גם את מידת הקרינה רצוי שתהא סיכרוניזציה בין שניהם. חימום תת רצפתי מבטיח קודם כול את העניין הזה. הוא מחמם את האוויר ומקרין אור בחדר במידה שווה. זה אולי נראה שולי, אך אף אחד לא אוהב שחלקי גופו יהיו במצבים טרמיים שונים, למשל שחם בראש אבל קר בכפות הרגליים. חימום תת רצפתי מבטיח יציבות בטמפרטורה ובתחושת הנוחות הטרמית שהיא מעניקה.

חימום תת רצפתי אינו נראה כלל, בנידוד לאמצעי חימום אחרים שמותקנים בחלל המחומם החימום התת רצפתי כשמו, מונח מתחת לרצפה ואינו גוזל מאום מגובהו של החלל. רוב שטח הריצפה משמש כגוף חימום, זהו למעשה מן רדיאטור גדול, וכתוצאה מכך החימום בכול חלקי החלל אחיד.

יתרון נוסף בחימום זה נוגע למידת ייבוש האוויר לו הוא גורם. כול חימום גורם לייבוש האוויר, אך חימום תת רצפתי מייבש את האוויר פחות מרוב אמצעי החימום האחרים, משום שהגאזים שהוא פולט מכילים אדי מים, ומשום שהוא מניע את האוויר לאט יותר מכול שיטה אחרת.

החסרונות הבולטים

עלות ההתקנה של מערכת חימום תת רצפתי גבוהה יותר מאשר מערכות חימום אחרות בבית, ומועד התקנתה אפשרית רק במהלך הבנייה או כחלק מתהליך שלם של החלפת הריצוף. כמו כן התקנת פרקט או פריסת שטיח על הרצפה מקטינים בהרבה את יעילות זרימת החום לחדר. תיקון מערכת חימום תת רצפתי תאלץ הרמת הריצוף שמעליה, וכול קידוח ברצפה למטרות שונות עלול לגרום לתקלה שיהיה קשה לאתר ולתקן.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.