אריחי בטון מעוצבים

בטון
תוכן עניינים

אריחי בטון מעוצבים או אריחים מצוירים היו נפוצים מאוד בארצות אירופה השונות כמו צרפת איטליה וספרד. לארץ הגיעו אריחי הבטון באזור שנות העשרים של המאה הקודמת ותפסו חלק מרכזי בעיצוב פנים וחוץ הבית. בעבר אריחי הבטון המעוצבים נחשבו לאביזר עיצוב יוקרתי וגם יקר. הסיבה לכך הייתה מכוון שאת הדוגמאות והציורים על אריחי הבטון צירו באופן ידני. כיום טכנולוגיה חדשה מאפשרת ליצור את הדוגמאות והציורים על ידי מכשיר ייעודי, שיטת הייצור הזאת מאפשרת לשמור על יוקרת האריחים אך במחיר נמוך יותר.

את ארחי הבטון המעוצבים ניתן לשלב בחלקים השונים ברחבי הבית, גם על הרצפה וגם בתור חיפוי קירות. עיצוב האריחים מגיע במגוון רחב של דוגמאות שונות ושלל צבעים. ניתן לשלב את ארחי הבטון כחלק מרצפה וניתן גם להשתמש באריחי הבטון ככל הרצפה והקירות, עיצוב שיכול להתאים לחדרי אמבטיה ומטבחים. הדוגמאות השונות של אריחי הבטון מקיפות את כל סוגי העיצוב השונים ניתן למצוא את האריחים במרקים שונים, חלקים או מחוספסים וברמות גימור שונות, מבריק או מאט. ישנם גם אריחי בטון שיכולים להידמות לחומרים שונים כגון פרקט עץ או לסוגים שונים של אבן.

יתרונות אריחי בטון

הבטון הוא חומר עמיד במהותו וכך גם אריחי הבטון. אריחי בטון מפירמה טובה לרוב יהיו מחוזקים עם סיבים בצפיפות גבוהה. האריחים עמידים בפני שריפות ועמידים בפני קרני השמש. תחזוקת האריחים הינה תחזוקה פשוטה יחסית וכך גם ההתקה אשר מתבצעת בדיוק כמו כל התקנה אחרת של אריחים.

יתרון נוסף באריחי הבטון הינה היכולת העיצובית. כמו שכבר ציינו אריחי הבטון יכולים להגיע במגוון צבעים ודוגמאות ובגדלים שונים.

תחזוקת אריחי הבטון

תחזוקת האריחים אינה תחזוקה מסובכת אך הכל זאת כדי להקפיד על כמה כללים על מנת לשמור על אורך החיים ובלאי החומר.

  • הימנעו משימוש בחומרים בעלי ריכוז כימיקלים חזקים. על מנת לנקות את האריחים שימוש במים חמים ומעט סבון יספיק
  • חומר חומצתי אשר נמצא זמן רב באותה הנקודה עלול ליצור כתמים על פני האריחים.
  • במידה ויש צורך בניקוי האריחים עם חומרים חזקים יותר הימנעו מחומרים המכילים אקונומיקה או אמוניה. חומרים אלו יכרסמו את חומר האיטום ויגרמו לאריחי הבטון לספוח מים.

סוף דבר

את אריחי הבטון ניתן גם לשלב בפנים הבית בתור חלק מסוים ברצפה או על קירות הבית וכמו כן ניתן לשלב את אריחי הבטון גם בעיצוב חוץ הבית, במרפסות, בחצרות ובשבילים המובלים לבית. במקרה כזה חשוב לברר שאריחי הבטון יהיו עמידים בפני מים ונזקי השמש. חברה המתמחה באריחי בטון מעוצבים יכולה לעזור לכם להתאים את עיצוב המרצפת לאזור היעד. דאגו לכך שאתם קונים אריחי בטון מפירמה טובה ומוכרת על מנת להבטיח את עמידות החומר וחוזקו.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.