ציוד מכני הנדסי – כל הסוגים

מנוף
תוכן עניינים

תנופת הבנייה המאפיינת את ישראל במהלך השנים האחרונות, הובילה להימצאותם של כלים מכנים הנדסיים בכל אתר בניה פעיל ברחבי הארץ. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע כללי אודות כל אחד מסוגי הכלים המכנים ההנדסיים.

מספר מילים על צמ"ה

צ.מ.ה, ראשי התיבות של ציוד מכני הנדסי, היא למעשה הגדרה כוללת למגוון כלי רכב ועבודה המיועדים בעיקר לביצוע עבודות בתחום הבנייה והתשתיות, לרבות, עבודות עפר, הריסת מבנים קיימים, בניית מבנים חדשים, סלילת כבישים ועוד. בכל המקרים, מדובר בכלים ממונעים המתאפיינים במנוע חזק במיוחד המאפשר להם יכולת ניידות ועבירות בכל תנאי השטח האפשריים. מרבית כלי הרכב הנכללים תחת ההגדרה ציוד מכני הנדסי הינם כלי עבודה המנוידים אל אתר הבנייה בו הם אמורים לפעול באמצעות רכבי הובלה ייעודים.

בין יתר כלי ה-צמ"ה הנפוצים ביותר תוכלו למצוא את כלי העבודה הבאים:

טרקטור שמהווה כלי רכב כבד המיועד בעיקר לגרירת כלי עבודה, ארגזי עבודה על גלגלים וכדומה. דחפור שידוע גם בכינוי בולדוזר. כלי עבודה זה הוא למעשה טרקטור זחלי רב עוצמה שמטרתו לשנע עפר ולבצע פעולות שונות של הזזת עפר ודחיפת קרקע. מפלסת, כלי צמ"ה שבמרכזו מוצבת סכין רחבה המיועדת ליצירת משטחים מיושרים ולמטרות גימור והחלקה של משטחים. מגרדת, כלי צמ"ה המשמש לצרכי הזזת עפר במהלך ביצוע עבודות עפר. עגורן, מנוף ענק המיועד בעיקר לנשיאת גופים כבדי משקל. בובקאט, מיני מעמיס הקרוי על שם החברה שייצרה את הכלי. בשל יכולת התמרון הגבוהה של הכלי נהוג להתקין על גביו כלים שונים כחלופה לכף הקדמית המצויה בכלי ומשאבת בטון, כלי צמ"ה המיועד לצרכי העברת בטון לכל אותם מקומות שהגישה אליהם מוגבלת.

בנוסף, תוכלו למצוא גם את הכלים המוכרים הבאים, מלגזה שמשמשת ככלי רכב בעל ניידות ועבירות מקסימאלית בתנאי שטח צרים. כלי זה מיועד לצרכי העמסה והובלה של מטענים למרחקים קצרים. מחפר שמשמש בעיקר לחפירת בורות ותעלות. כלי זה מורכב מזרוע תלת מפרקית הממוקמת על גבי ציר מסתובב. מערבל בטון בו משתמשים למטרת יצירת בטון מרכיבי הבטון השונים. כלי זה מגיע גם כמכשיר נייח בעל נפח קטן וגם ככלי נייד בעל נפח גדול המותקן על גבי משאיות. כדור הריסה שמשמש בעיקר להריסת מבנים. כלי זה מחובר ברוב המקרים לעגורן באמצעות כבל רב עוצמה שבקצה התחתון ממוקם כדור פלדה רב עוצמה ומחפרון שמוכר גם בכינוי 'שופל'. כלי זה משמש בעיקר לצורך ביצוען של  עבודות עפר שונות באתרי הבנייה.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.