מהובלת מקרר ועד אריזת הסכו"ם: כך תעבירו את המטבח

מטבח
תוכן עניינים

נדמה שאין משימה יותר מאתגרת מאריזה והובלה של המטבח במהלך מעבר דירה. את המטבח אנחנו נשאיר פעמים רבות לסוף, בין אם זה משום שתלויים בהובלת מקרר לדירה החדשה או מוצרי חשמל אחרים שנזדקק להם עד הרגע האחרון. כדי שהמשימה תעבור על הצד הטוב ביותר, וכדי שלא תגלו שמשהו נשבר, נשכח או נעלם במהלך המעבר – לפניכם מספר טיפים להובלת המטבח.

לתכנן מראש

היערכות מבעוד מועד חשובה מאוד במהלך העברת דירה. כדי להוביל את חפצי המטבח בצורה יעילה, הכינו מראש רשימה הכוללת את כל מה שאתם לוקחים אתכם. את מה שלא – החליטו אם למסור או למכור. לאחר מכן, מיינו את החפצים לקטגוריות שונות: כלי מטבח שבירים, סכו"ם וכלי פלסטיק ומוצרי חשמל למטבח. כך תדעו אילו מוצרים כבדים נדרשים להובלה, בין אם מדובר בהובלת מקרר או הובלת תנור.
הרישום מראש יאפשר לכם גם ליידע מראש את חברת ההובלות לגבי התכולה המשוערת שאתם נדרשים להעביר. קחו בחשבון שהחישוב של עלות ההובלה משתנה מעיר לעיר (הובלות באשדוד לא עולות כמו הובלות בחיפה) וכמובן בהתאם לכמות הנדרשת להעברה.

אל תמתינו לרגע האחרון

המחשבה הרווחת בקרב אנשים העוברים דירה היא להשאיר את המטבח לסוף. נכון, קיימים כלים ומוצרים שונים למטבח הדרושים לנו גם סמוך למועד ההובלה. אבל אם תקדישו לכך מחשבה, תגלו שיש לא מעט כלי מטבח וחפצים אשר ניתן לארוז מראש, ושאינם דרושים לנו. כך למשל סטים חגיגיים של כלים יוכלו להיארז מראש על פי רוב, חלק גדול מהסירים ומכלי האחסון יכולים אף הם להיכנס לארגזים בשלבים מוקדמים. השאירו לסוף את הכלים והחפצים שאתם בטוחים שתזדקקו להם: מיקרוגל, מספר קטן של סכו"ם, צלחות, כוסות וסירים.

אמנות האריזה

לא מספיק לארוז מספיק זמן לפני ההובלה – חשוב גם לדעת איך לארוז. אל תכניסו את כלי המטבח לארגזים מבלי לתכנן מראש מה יכלול כל ארגז. רבים טועים ואורזים מספר גדול של כלים שבירים בארגז אחד גדול מתוך מחשבה שכך הם יחסכו במקום. התוצאה היא ארגז כבד במיוחד, המקשה על ההובלה ובעל סיכוי גבוה יותר שהתכולה שלו תישבר. ארזו מעט כלים שבירים בכל ארגז ואל תתעצלו לעטוף כל אחד מהם בנייר עיתון. זה יקטין את הסיכון לשבירתם.

קצת לפני ההובלה

בימים האחרונים לפני ההובלה של המטבח, כדאי לצמצם ככל הניתן את כמות המצרכים המאוחסנים במקרר. אל תמתינו לרגע האחרון כדי לעשות סדר במקרר, למיין ולזרוק מוצרי מזון. השתדלו בכל יום לרוקן מוצרים מהמקרר כדי להפוך את המשימה לקצת יותר פשוטה. בסמוך למעבר, בידקו שוב מה נדרש להוביל והאם יש שינויים בכמות הארגזים והמוצרים שציינתם. רישמו על כל ארגז מה בדיוק הוא מכיל, והכינו ארגז הכולל חפצים וכלי מטבח שונים שישמשו אתכם בימים הראשונים לאחר המעבר, עד שתסיימו לפרוק את כל הארגזים.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.