ח-500 חולון – עתיד המגורים באזור המרכז

בניין
תוכן עניינים

שוקלים השקעה ברכישת מגרשים באזור ח-500 בחולון? רוצים לדעת יותר על תכנית המתאר העתידית של אזור דרום חולון? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע כללי אודות תכנית המתאר העתידה לשנות את אזור דרום חולון. הבנייה בשטח הדיונות אשר היו ממוקמות בחלקה הדרומי של העיר חולון החלה עוד בראשית המאה ה-20, וזאת עוד טרם ייסוד המועצה המקומית חולון בשנת 1940.

 
תוכנית המתאר של העיר חולון

תכנית המתאר המכונה ח/500 היא למעשה תכנית המתאר השלישית והאחרונה בסדרת תכנית המתאר הראשונה של העיר חולון (ח/1) משנת 1958, תכנית אשר ביטלה למעשה את כל התוכניות המנדטוריות טרום הקמת מדינת ישראל. תכנית ח-500 חולון מתייחסת לעתודות הקרקע האחרונות הממוקמות בדרום חולון, כאשר החלק הצפוני של התכנית גובל בשכונת קריית אילון המכונה ח-300, ואילו החלק הדרומי של התכנית גובל עם העיר ראשון לציון. על פי תכנית המתאר ח-500 חולון שטח המגורים ישתרע על פני 4,070 דונם אליהם יתווספו עוד 1,000 דונם של שטחים פתוחים, כאשר 400 דונם מתוכם מיועדים לצורך הקמתו של פארק החולות העתיד לשמר את הדיונות האחרונות של החולות הנודדים עליהם בנויה העיר חולון בכללותה.
השטח המיועד לצורך הקמתו של פארק החולות בתכנית מתאר ח/500 הוא למעשה השטח עליו ממוקמת כעת שכונת מולדת אשר הוקמה בשנת 1930 והיוותה שכונת המגורים הראשונה באזור דרום חולון. בשכונת מולדת מתגוררות בימים אלו עשרות משפחות ובשטח השכונה פועלים מספר מצומצם של בתי מלאכה, חנויות ועסקים. על פי תכנית המתאר הייעודית, שטח השכונה אמור להתפנות בכללותו, ועליו יוקם פארק החולות העתידי.
שכונה קיימת נוספת העתידה להיות מפונית לצורך העמדתו של פארק החולות היא שכונת גבעת חולון הנכללת אף היא בתחום תכנית המתאר העתידית. שכונת גבעת חולון הינה שכונת מגורים קטנה יותר משכונת מולדת, והיא ממוקמת דרומית לשכונת קריית שרת לצד הכביש המוביל את מתחם בית המטבחיים ההיסטורי. בהתאם לתכנית המתאר העתידית נקבע כי פינוי המשפחות משכונת מולדת ושכונת גבעת חולון ייעשה בהתאם להקצאת קרקעות בשטחים אחרים המיועדים לצרכי הקמתם של פרויקטים למגורים בשטח תכנית המתאר העתידית. השטח העצום הנכלל בתכנית המתאר מעמיד לרשות יזמי הנדל"ן והמשקיעים שביניכם מגוון רחב של אפשרויות לרכישת מגרשים באזור המתוכנן להפוך בשנים הקרובות לאחד ממתחמי המגורים הגדולים ביותר באזור המרכז. אם גם אתם מחפשים אחר השקעה בתחום הנדל"ן, זה הזמן לבחון את השקעתכם העתידית בשטח המתייחס לתכנית המתאר העתידית.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.