בדק בית, כדי לישון (בבית החדש) בשקט

תוכן עניינים

בדק בית, או בשמות מקצועיים אחרים שלו בדיקה לאיתו ליקויים במבנה או ביקורת מיבנים הינו למעשה דין וחשבון הנדסי מקצועי שנועד להצביע על ליקויי בנייה והעריך את מצב הבית הנבדק. הכנת key דו"ח מקצועי יכולה להעשות רק על ידי מהנדסי בניין עם ניסיון. בדק בית נעשה בדיעבד, אך רצוי שיעשה לפני כניסה לדירה חדשה, למשל, זה עשוי לחסוך לכם בעתיד הרבה הוצאות וכאבי ראש. אך גם ברכישה של דירה ישנה יכול לתת לכם המבט הזה, המקצועי והאוביקטיבי לתת כמה נתונים מעניינים שלא כדאי להדחיק, או שייסיעו בקבלת מחיר נוח יותר.

מתי צריך בדק בית?

לקוני דירות, עם כול הסטאג' שהם עושים בנושא, אין מספיק ניסיון או ידע כדי לערוך בעצמם דו"ח שכזה, מה גם שדו"ח כזה לא יוכל לשמש אותם בתביעה עתידית אם יגיעו לצורך כזה. חברות המתמחות בכך יספקו דו"ח קביל בבתי משפט, ואף ינהלו עבורכם את כול הגעים עם הנתבע או בתי המשפט שידונו בתביעה. הטיפול שלהן אינו מסתיים עד שנמצא פתרון משפטי או בתהליך פשרה מול הנתבע.

מה כלול בחוות הדעת של בדק בית?

הדו"ח בודק קודם כול את ההתאמה למפרט הטכני של הבית ועמידתו בכול התקנים הישראלים שנקבעו לו. הוא יתאר את מצבו הפיזי של הנכס, כגון קירות עקומים או מדרגות רעועות, אתר ליקויים בריצוף, תקרה, חלונות, דלתות, יבדוק את מצב השלד מבחוץ ומבפנים, ליקויים במערכות הבית השונות – חשמל, גז, ליקויי אינסטלציה, מצב הצנרת, נזילות מבפנים ומבחוץ, וכמו כן מפגעים טרמיים ואקוסטים שונים – בדיקות טרמיות ובדיקות אקוסטיות.

עם תום הבדיקה תנתן למזמין הבדיקה תמונה מלאה של מצב הנכס והערכה מדויקת של שוויו. כמו כן תינתן בדו"ח הצגת פתרונות אפשריים לתיקון הליקויים שנתגלו בעת הבדיקה והמלצות למניעת ליקויים ותקלות עתידיות  דו"ח בדק בית, שייערך על ידי מהנדס בניין בעל ניסיון בתכנון, ניהול וביצוע ביקורת מבנים יהיה קביל בבתי משפט במידה ותוגש על ידיכם תביעה כנגד הקבלן, ויבטיח לכם שקט נפשי ומניאעת מלחמות מולו בעתיד.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.