ריצוף קרמיקה לכל החיים – איך לבחור ריצוף עמיד לעשרות שנים?

אריחי קרמיקה
תוכן עניינים

ההשקעה הכספית בשיפוץ הבית הופכת הרבה פחות מדאיגה כאשר מבינים כי מדובר בהשקעה לעשרות שנים, השקעה כספית באמצעותה תשפרו את איכות החיים של בני הבית ותעלו את שווי הנכס. ריצוף הבית ממלא היום תפקיד חשוב בהגדרת שווי הנכס, תמה התקופה בה אפשר היה למצוא את אותו ריצוף אחיד בכל הבתים, כיום כבר ישנו מבחר עצום של אריחים וסגנונות עיצוב. בחירה נכונה של ריצוף לבית היא כזו אשר משרתת את הצרכים הנוכחיים של בני הבית, את הצרכים העתידיים וגם עונה לכל הציפיות. זה הזמן לחפש אריחי ריצוף יפים וגם עמידים.

אלו אריחים מחזיקים מעמד זמן רב?

שוק הריצוף מציע היום מגוון אריחים עשויים חומרי גלם כמו קרמיקה, שיש, אבן וגם ריצוף פרקט עץ. את הבחירה שלכם כדאי לבסס על שיקולי עלויות ושיקולים של עמידות ועיצוב. אריחי קרמיקה הם הבחירה הקלאסית בעבור אלו המחפשים עמידות ארוכת טווח, מראה מעוצב ונוחות שימוש. הקרמיקה המודרנית מציגה סף שחיקה נמוך תוך שילוב של מבחר דגמים, עיצובים וצבעים, האריחים מתאימים לריצוף כל סוגי הבתים ומלווים את בני הבית במשך עשרות שנים.

מה חשוב לבדוק כאשר בוחרים אריחי קרמיקה?

א.      קיימים סוגים שונים של אריחים, יש לוודא כי אלו הם האריחים המתאימים לחדר בו יותקנו, ישנם אריחים המיועדים מראש לחדרי אמבטיה, אחרים מתאימים לשימוש חיצוני ויש המיועדים לריצוף הסלון או חדרי השינה. כדאי להקשיב לעצת המומחים המכירים היטב את האריחים, זכרו כי האינטרס שלהם הוא שביעות הרצון שלכם.

ב.      בדקו עד כמה האריחים נוחים לניקוי ותחזוקה, במידת האפשר כדאי יהיה לבקש דוגמית של 2-3 אריחים בהם אתם מעוניינים ולקחת אותם הביתה למטרת התנסות. אם מדובר בריצוף לשימוש ארוך טווח כדאי ללמוד כיצד מגיבים האריחים לחומרי הניקוי וכיצד הם משתלבים באורח החיים שלכם. אריחי קרמיקה עדינים בגוונים בהירים פחות מתאימים לבתים עם ילדים קטנים.

ג.       הקדישו מחשבה רבה לבחירת הדגם והעיצוב, כדאי לבחור דגם קלאסי סטנדרטי בו ניתן יהיה לעשות שימוש במשך שנים רבות. העדיפו דגם התואם סגנונות עיצוב רבים על פני טרנדים אופנתיים חולפים. אם בכוונתכם למכור את הבית הקרוב נמליץ בחום על בחירת דגם קלאסי.

הכנות לקראת החלפת ריצוף הבית

את הריצוף בבית לא מחליפים בכל שנה וגם לא בכל 10 שנים, לאחר שהשקעתם מאמצים רבים בבחירה נכונה של אריחי קרמיקה עמידים ויפים, יש להתייחס להכנת הבית ובני הבית לקראת השיפוץ. אם ישנה עדיין צנרת של מים או חשמל מתחת לריצוף כדאי לשקול התקנה מחושבת של צנרת חיצונית או שיפוץ של הצנרת יחד עם החלפת הריצוף. סביר כי תקופת השיפוצים תביא עמה מעט סרבול ולכלוך, קבלו זאת בהבנה. טיפ שימושי של בעלי ניסיון: כדאי לרכוש אריחי רזרבה נוספים למטרת תיקונים עתידיים, אל תסמכו על הישארות הדגם הספציפי הזה במלאי גם בעוד 5 שנים.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.