מה חשוב לדעת על מגנטים ניאודימיום?

מגנט
תוכן עניינים

תעשיות שונות וביניהן: תעשיית הרכב, תעשיית האלקטרוניקה והתעשייה הרפואית, עושות שימוש במגנטים חזקים במיוחד, אשר מתאפיינים בתכונות נוספות המאפשרות להם לספק מענה על הצרכים של כל תעשייה. סוג המגנטים הנחשב לחזק ביותר וכחלק מכך, גם לפופולארי במיוחד בתעשיות אלו נקרא: מגנטים ניאודימיום.

מגנטי הניאודימיום מתאפיינים בשדה מגנטי חזק במיוחד ולכן, נעשה בהם שימוש לאפליקציות רבות. בין האלמנטים עבורם יש צורך לעשות שימוש במגנטים הנמנים על הסוג הזה: מכשירי MRI, מנועים קטנים, טורבינות, כוננים קשיחים ועוד.. מגנטים חזקים מסוג ניאודימיום, מתחלקים למספר סוגים – כאשר ההמלצה עבור כל מי שתר אחר מגנטים ברמת חוזק גבוהה במיוחד, להבין את ההבדלים בין הסוגים ובהתאם לכך, לבחור את סוג המגנטים אשר יספק את המענה הטוב ביותר על דרישותיו בצורה הטובה ביותר.

ההבדלים בין הסוגים השונים של מגנטי ניאודימיום באים לידי ביטוי באופן הייצור של המגנטים: מגנטי הניאודימיום הרגילים לדוגמא, מיוצרים בהליך סינטור – בתהליך זה, עושים שימוש בחימום ועל ידי כך הופכים חומר אשר מורכב מגרגירים למוצקים. לעומת זאת, קיים סוג אחר של מגנטים מהסוג הזה, אשר מיוצרים בהליך אחר – הזרקה של אבקה מגנטית ביחד עם פלסטיק לתוך תבנית – השיטה הזאת מאפשרת ליצור מגנטים בכל צורה מבוקשת. ישנו סוג נוסף של מגנטים אשר התכונה הבולטת של הסוג הזה, הוא העובדה שהם מאופיינים בעמידות גבוהה במיוחד מול קורוזיה. חשוב לציין שמכיוון שחלק מסוגי המגנטים אינם עמידים דיים בפני חלודה וקורוזיה נהוג לצפות אותם בחומרים שונים ובין היתר: ניקל, אבץ ואפילו ציפוי מזהב.

בוחרים את המגנטים המתאימים

מגנטים חזקים הינם בעלי שימושים רבים בתעשיות שונות וחשובות – מבין כל סוגי המגנטים הקיימים, מגנטים ניאודימיום נחשבים כאמור לחזקים ביותר וזאת בזכות האנרגיה המגנטית הגבוהה שלהם. המגנטים מיוצרים במספר רמות חוזק שונות, כאשר ניתן להבדיל ביניהם באמצעות הסימון שלהם – על גבי המגנטים מסומנת האות N ולאחריה מספר –  ככל שהמספר יותר גבוה כך גם חוזק המגנטי הינו גדול יותר.
מגנטים מסוג ניאודימיום מגיעים במגוון רחב של סוגים, צורות ומידות – מהסיבות הללו, בטרם בחירת המגנטים, חשוב להבין לעומק את ההבדלים בין המגנטים ולבחור את אלו אשר יענו על הדרישות שלכם בצורה הטובה יותר. במידה ואתם מתקשים לקבל בכוחות עצמכם את ההחלטה בנושא, תוכלו לבקש ייעוץ מקצועי אשר יסייע לבצע את הבחירה הנכונה ביותר.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.