חימום תת רצפתי

רצפה
תוכן עניינים

החורף מתקרב ואיתו העננות בחוץ, האווירה הסתווית והצינה המוכרת כל כך. החורף הישראלי הוא אומנם לא חורף קשה בדרך כלל אך הוא עדיין כזה שצריך להיערך בשבילו. יש כמה דברים שצריך לעשות כחלק מההיערכות לחורף כמו הוצאת הבגדים החמים מהבוידעם, הכנת הרכב למזג האוויר החורפי ואחרים, ועוד משהו חשוב שצריך לעשות הוא להיערך מבחינת חימום. יש אופציות שונות לחימום הבית, אופציות יקרות יותר או פחות, ניידות או שלא וכמובן נעימות וכיפיות יותר או פחות, ואחת האופציות הטובות ביותר לחימום הבית ההיא חימום תת רצפתי. מה זה בכלל ומהם היתרונות בחימום כזה? הנה כמה דברים שחשוב לדעת.
מהו חימום תת רצפתי?
מערכת חימום תת רצפתי כשמה כן היא, מערכת שממוקמת מתחת למרצפות והיא אמורה לחמם את הבית באופן שווה. יש מערכות חימום כאלו על חשמל או על מים, ולכל אחת מהן היתרונות והחסרונות שלה. מערכת שעובדת על מים לדוגמא היא מערכת שקל יותר לתמרן את הצינורות שלה, לעומת מערכת חשמלית שמעט מורכב יותר לעשות זאת. לעומת זאת מערכת חשמל היא מערכת שההתקנה שלה פשוטה יותר מכיוון שאין מערכות חיצוניות שצריכות להיות מחוברות אף הן כמו תנור הסקה או משאבות.
יתרונות
מערכת חימום תת רצפתי טומנת בחובה מספר יתרונות. הראשון, זו היא מערכת בטוחה יחסית לאפשרויות חימום אחרות, מכיוון שהיא מתחת לרצפה ואי אפשר לקבל ממנה כוויה או להתחשמל ממנה מה שיכול להיות בתנורים גלויים על חשמל או גז. יתרון נוסף הוא פיזור החימום השווה, אם אנו יושבים בחדר מחומם כזה ונהנים מהתחושה הנעימה, לא נצטרך לוותר עליה אם נעבור למיקום אחר. החימום הוא בעיקר בחלק הנמוך של החלל מה שאומר שהרגליים מקבלות את עיקר החום, וחימום טוב של אזור הרגלים ישפיע על כל הגוף.
מתי להתקין?
דבר חשוב שצריך לקחת בחשבון הוא שהתקנת מערכת לחימום תת רצפתי דורשת הרמה של המרצפות מה שידרוש מדירי הבית להיעדר בזמן העבודה וכמובן העלות היא בהתאם. אם אתם במהלך בנייה של בית חדש כדאי שתשקלו מערכת כזו שתותקן כבר במהלך הבנייה בכדי שתחסכו את הבלגן של ההתקנה כמו גם את העלות של הרמת המרצפות.
אין ספק שחימום תת רצפתי הוא שיטת החימום הפופולארית ביותר בשנים האחרונות, ורבים מבינים את היתרונות שיש בה לעומת האופציות האחרות כמו גם הנוחות והנעימות שהיא מספקת לאנשים במקום.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.