בטיחות בבתי ספר

כביש
תוכן עניינים

מחלקת החינוך של הרשות המקומית אחראית על בטיחות בבתי ספר. בכל מחלקה יש עובד האמון על הבטיחות וזהו תפקידו. הוראות בטיחות לבתי ספר הן ברורות ואם מקיימים אותן ככתוב יכולים למנוע תאונות קשות ורבות. אנחנו כהורים בטוחים שילדינו מוגנים בבתי הספר ושום דבר רע לא יעונה להם אבל וועד ההורים המרכזי של בית הספר חייב לבדוק את מצב הבטיחות ולהסב את תשומת לב האחראי על הבטיחות של הרשות בכל מקרה שמתגלה ליקוי.
בטיחות בבית הספר לא צריכה לבוא על חשבון החופשיות של התלמידים לשחק בשעת ההפסקה ולקיים פעילויות במגרשי הספורט. כל מה שנדרש זו זהירות ועמידה בתקנים הנדרשים. מתפרסמות לא אחת ידיעות על תאונה בבית ספר שהייתה יכולה להימנע אילו הייתה הקפדה על הבטיחות אילו היו מותקנות מעקות או היו מתחזקים בצורה מקצועית את מתקני הספורט. אבל את זה יודעים רק לאחר שקרתה התאונה צריך לשים את הדעת ולמנוע תאונות ולא לחקור מדוע הן קרו.
איך שומרים על הילדים? נקודות למחשבה
ילדים, בעיקר קטנים, מרבים לרוץ ולשחק בחצר בית הספר ולכן יש לשמור על כללי בטיחות בבתי ספר, בהתאם להוראות משרד החינוך. מתפקידו של משרד החינוך לבדוק את הרשות ולעמוד על תנאי הבטיחות בבית הספר.

  • כמעט בכל בית ספר יש יותר מקומה אחת והתלמידים עולים ויורדים במדרגות. כדי להבטיח את שלומם חייבים לוודא שיש מעקות ושהן מתקינות ומחוזקות וזאת כדי להימנע מתאונות. גם בחלונות הכיתות חייבים להתקין מעקות, עדיף אפילו סורגים וזאת משום שלילדים יש נטייה לטפס ולעלות לחלון. כדי למנוע את האפשרות שילד ייפול מהחלון ויפצע צריך להקדים תרופה למכה ולעשות כל מה שניתן כדי למנוע זאת.
  • הרבה בתי ספר משמשים בתי ספר אזוריים. הילדים מגיעים מספר ישובים באוטובוסים. בחצר בית הספר יש מאין תחנת אוטובוסים קטנה וכדי למנוע התנפלות על האוטובוס בסיום הלימודים קיימת דרישה שהתלמידים יעברו במסלול תחום מעקות הכניסה להסעה. זוהי דרך למנוע התנפלות ודחיפות של התלמידים, אם כי זה לא תמיד עוזר.
  • מגרש הספורט של כל בית ספר מכיל שערי כדורגל, סלי כדורסל מתקן לתליית רשת כדורעף. עם הזמן החיבורים מתרופפים וצריך לחזקם, חלקם מחליד ונשבר ולכן צריך לקיים בדיקה לעיתים קרובות ובכך אפשרות למנוע סכנה. בכל מקום בחצר בית הספר שקיימת סכנה צריך לגדר ולשים מעקות. כדי לא להעניק לבית הספר מראה משעמם אפשר לצבוע את המעקות בצבעים או לתת להם צורה מיוחדת ולא רגילה.

דרך נוספת להבטחת התלמידים בחצר בית הספר היא הקמת גדרות סביב עצים. על פי החוק אסור לעקור נטוע ולכן אפשר רק לגזום את הענפים אבל כדי למנוע מהתלמידים לטפס על העצים צריך לגדר סביבם גדר בגובה שתלמידים לא יוכלו לעבור אותה.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.