בדיקת מערכות ביוב בתמ"א 38

ביוב
תוכן עניינים

ביצוע שיפוץ במסגרת תמ"א 38 הוא תהליך עם יתרונות רבים עבור שדרוג איכות החיים שלנו

מה שאנחנו מכירים כיום בתור תמ"א 38 הוא למעשה אוסף תקנות שמהוות את תוכנית המתאר הארצית (תמ"א) לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. למעשה, הרעיון שעומד בבסיס תמ"א 38 הוא רעיון פשוט וחשוב במיוחד במדינה שבה אנחנו חיים – בבתים שאין בהם תשתית מיגון מודרנית ואיכותית, שהם גם בדרך כלל בתים מיושנים שלא מתאימים לנוף העירוני המודרני בישראל ולרמת החיים שאליה רבים מאתנו שואפים, ניתן לבצע שיפוץ בתנאים מקלים מבחינת האישורים והטפסים הנדרשים לכך, ובהטבות משמעותיות על עלויות השיפוץ בבניין כולו. עם זאת, כמו כל תהליך שיפוץ איכותי, גם תהליכי שיפוץ במסגרת תמ"א 38 הם תהליכים ארוכים ובעלי משמעויות רבות – מידיות וארוכות טווח, כלפי דיירי הבניין. אחת המערכות שלהן אנחנו נדרשים לתת דעתנו לפני תהליך שיפוץ על פי תמ"א 38, כחלק משדרוג איכות החיים הכללי בבניין שאנחנו רותמים מתוכנית זו, הוא כל נושא מערכת הביוב.

כיצד בודקים מערכות ביוב לפני ביצוע תמ"א 38, ומדוע חשוב כל כך לבצע את הבדיקה הזאת

  • חשיבות הבדיקה – מערכת הביוב הביתית שלנו היא אחד המערכות החשובות והמשמעותיות בו לשגרת החיים התקינה שלנו, כפי שכל אחד ואחד מאתנו מבין היטב, בעיקר כאשר יש בה תקלה כזו או אחרת. לקרת תהליך שיפוץ בתמ"א 38, אנחנו צריכים קודם כל לבחון ולבדוק את מערכת הביוב הביתית בצורה מקיפה ואיכותית. הבדיקה הזאת היא חשובה במיוחד משום שתהליך השיפוץ הוא תהליך מקיף ואיכותי שנוגע במערכות רבות בחיי הבית, ויש צורך להתאים את תשתית הביוב הביתית שלנו להיקף השיפוץ שאנו עורכים, במטרה להתאים לאיכות החיים שאנחנו רוצים ליצור בבניין שלנו – לא נרצה לקרוא לביובית עבור תיקונים וסתימות בבית שלנו, חודשים ספורים לאחר שהשקענו כל כך הרבה בשיפוץ איכותי.
  • כיצד נבצע את הבדיקה? את בדיקת קווי הביוב שלנו בבניין נבצע דרך שירותי ביובית איכותיים, שיודעים לספק לנו גם את השירותים הנחוצים לנו בצילום קווי הביוב, בניתוח מצבם ובתיקון של כל מה שנחוץ. לעתים, יש צורך גם בשדרוג כללי של קווי הביוב בבניין שלנו – ודרך שירות איכותי של חברת ביובית ואינסטלציה ברמה הגבוהה ביותר אנחנו יכולים גם להשיג את המטרה הזאת בצורה האיכותית ביותר.

תמ"א 38 אמור לשפר את כל היבטי איכות החיים בבית שלנו, ומערכת הביוב שלנו היא חלק מהותי מכך

כאשר אנחנו נכנסים לשיפוץ הארוך והמקיף שמביאה איתה תמ"א 38, אנחנו צריכים לוודא שכל מערכות הבית שלנו, ומערכת הביוב לא כל שכן, מתאימות להיקף השיפוץ שאנחנו רוצים לערוך. לשם כך, עלינו לפנות לשירותי ביובית ברמה הגבוהה ביותר – שיספקו לנו בדיוק את מה שנחוץ לנו עבור בדיקת קווי הביוב ושיפוצם במידת הצורך.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.