קרמיקה – כל היתרונות באחד

אריחי קרמיקה
תוכן עניינים

יש אנשים שתוהים כיצד הקרמיקה שורדת כל כך הרבה זמן בשוק התחרותי כל כך של החיפויים לרצפה ולקירות. התשובה הפשוטה לשאלה זו היא הרשימה הארוכה של היתרונות שלה והמראה היפהפה ומהרשים של הקרמיקה. במאמר זה נסביר מהי הקרמיקה ומהם אותם יתרונות שגורמים לאנשים להזמין אותה בכל פעם שהם עוברים לדירה או מעוניינים לשפץ את הדירה הקיימת.

קרמיקה- כרטיס ביקור

קרמיקה היא חומר מוצק שאינו משתייך לחומרים המתכתיים או האורגניים. חומר זה משמש גם ליצירת אריחים למטרת חיפוי קירות וריצוף. אריח הקרמיקה אינו נחצב מאבן או מכל חומר טבעי אחר אלא מיוצר בצורה מלאכותית במיוחד למטרת החיפוי והריצוף ולכן מידת ההתאמה שלו למטרה זו בדרך כלל בעל אחוזי סטייה נמוכים.  הייצור של הקרמיקה הוא אוטומטי ועיקרו יצירת בסיס של אריח שעשוי מחרס דחוס שעובר תהליכים של ציפוי בחומר מיוחד ולאחר מכן חימומו בתנור. לא כל האריחים עוברים את אותו תהליך, יש כאלו שעוברים תהליך של שריפה כפול החל בשלבים שונים של הכנת האריח ויש כאלו שעוברים תהליך שכולל שריפה פעם אחת. בישראל, אריחים מקרמיקה שכיחים ונפוצים בכמעט כל בית. פעמים רבות מדובר על סוג מסוים של אריח שנקרא גרניט פורצלן.

היתרונות והתכונות של הקרמיקה

התכונות והיתרונות שמאפיינים את אריחי הקרמיקה הם:

  • ספיגה– אריחי הקרמיקה הם בעלי ספיגה נמוכה ולכן יש אפשרות להדביק אותם ישירות על בטון ללא חצץ או חול, פשוט מדביקים בקלות ובמהירות את אריחי הקרמיקה על הרצפה הקיימת של הבית.
  • עמידות– חשוב לדעת שאריחים אלו עמידים בפני מצבים של איכול חומצה ושחיקה. בנוסף, הרמה הנמוכה של הספיגות של הקרמיקה הופכת אותה לעמידה בפני רטיבות.
  • חוזק– הקרמיקה חזקה מאוד.
  • נוחות– קל מאוד לרצף את הבית באמצעות אריחים אלו וההתקנה מהירה.
  • אפשרויות עיצוב– האפשרויות רבות וניתן לייצר אריחים מחומר הקרמיקה בכל מיני טקסטורות ובכל מיני צבעים. בנוסף, יש אפשרות להזמין אריחים בכל גודל ובכל כמות בה מעוניינים.
  • מחירים– טווח המחירים רחב וכל אחד יוכל לבחור באותם אריחים שמותאמים לתקציב ולסגנון בו הוא מעוניין.

לסיכום, אריחי הקרמיקה עדיין משמשים רבים וזאת משום היתרונות הרבים, אפשרויות הבחירה, המחירים הנוחים והעובדה שאריחים אלו מרשימים במראה שלהם ומתאימים הן לרצפה והן לקירות הבית. חשוב לקחת בחשבון שאריחי הקרמיקה שמתאימים לרצפה שונים מאלו שמתאימים לחיפוי של הקירות ולכן יש לוודא שבוחרים בסוג המתאים.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.