תוספות בניה- מתי כדאי ואיך עושים זאת?

סלון מטבח
תוכן עניינים

 לרוב אנו רוכשים דירה עוד בטרם התרחבה המשפחה למקסימום שלה. דירה נרכשת על ידי זוגות צעירים ללא ילדים או זוגות שלהם ילד אחד (גם אם זוהי משימה מאוד  מאתגרת בימינו). עבור מספר הנפשות ההתחלתי בדירה נדרש שטח מצומצם יותר מאשר בשלב מאוחר יותר בו נוספים ילדים למשפחה או שילדים שחיו תקופה מסויימת בחדר אחד מקבלים חדרים נפרדים עם גדילתם. אחת הדרכים לפתור את מצוקת המקום שנוצרת היא תוספות בניה– שטחים נוספים ההופכים לחלק בלתי נפרד מדירה ומגדילים את המרחב והמקום שבה.

מתי ניתן לבנות תוספות בניה?

תוספות בנייה אינן כמובן אפשריות לבניה ללא הכנה רבה מראש. ניתן להוסיף אותן כאשר ישנן זכויות בניה בנכס שלא נוצלו עדיין, כלומר שטחים הכלולים בנכס ומוגדרים כמיועדים לבניה אך עד כה לא בחרו בעלי הנכס לבנות בהם. כאשר מעוניינים לנצל את הזכויות הקיימות ניתן לפנות לועדה המקומית לתכנון ובניה ולאחר בירוקרטיה מסויימת לקבל את אישורי הבניה מטעם הראשות המקומית ולהתחיל בבניה. במידה וישנם שטחים פנויים בנכס אך לא התקבלה עבורם מעולם זכות בניה יש לפנות לתב"ע בראשות המקומית ולבדוק האם ישנה אפשרות לבנות בשטחים אלה. יש לציין כי ממ"ד או מרפסת נחשבים שטחי שירות ולא תוספת.

ממה נבנית תוספת הבניה

היום ישנן שתי אפשרויות באשר לבנייתן של תוספות בניה. האפשרות האחת והפופולארית יותר היא בניית התוספת מאלומיניום כאשר את האלומיניום מצפים בגבס. יש לשים לב כי הקירות כוללים גם חומר בידוד תרמי. בעזרת הבנייה מגבס וצביעה פנימית וחיצונית של התוספת משווים לה מראה רגיל לחלוטין שאינו נבדל משאר חלקי הבית. אפשרות אחרת היא בניה מעץ. העץ הוא חומר קל ובכך יתרונו. החיסרון שלו הוא שללא טיפול נכון שנעשה קודם הוא אינו עמיד בתנאי מזג האוויר ועשוי להרקב או להתייבש. לכן, אם הבחירה היא בניה מעץ יש לוודא שמדובר בעץ שעבר טיפול מתאים מראש.

תשלומים למדינה עבור התוספת

מלבד ההוצאות עבור בנייתן של תוספות בנייה הכוללות את כל התשלומים לקבלן אשר בונה את התוספת או לעיריה בגין מתן האפשרות למימוש זכויות בניה, גם המדינה זוכה לרווח מסויים מן התהליך באמצעות היטל השבחה. היטל השבחה הוא מס המשולם בגין העובדה שהתוספת תעלה את ערכו של הנכס, לעיתים במידה משמעותית. כאשר מתכננים הרחבת הדירה בעזרת תוספת יש לקחת בחשבון את המס שהוא תשלום לא נמוך.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.