שיטות להרחקתם של יונים – למה ואיך?

יונים
תוכן עניינים

העולם נחלק לשניים. אלו שמבינים מדוע יש להרחיק יונים ומחפשים את השיטה היעילה ביותר להרחקתן ואלו שמעולם לא חוו אינטראקציה בעייתית עם יונים ואינם מסוגלים להבין מדוע מומלץ להרחיקן. הטענה המרכזית במאמר זה היא שחובה להרחיק יונים מאותם מקומות בהם אנו חיים ועובדים וזאת משום שהיונים מרעישות, מלכלכות ומהוות סיכון בריאותי לבני האדם וחיות המחמד. אז מה האפשרויות הקיימות להרחקת יונים ומהי השיטה היעילה ביותר כיום? התחילו לקרוא!
מדוע להרחיק יונים?
נתחיל במידע בסיסי אודות היונים. מידע שימחיש מדוע כל כך הרבה אנשים פונים אל מומחים בתחום הרחקת יונים. נכון להיום יש יותר מ- 300 מיני יונים. היונים מונוגמיות ותמיד חיות בלהק. המטרה של היונים היא לבנות קינים בכל מקום בו הן יכולות (דבר אותו ניתן לראות בגגות רעפים, מסתרי כביסה ועוד), לדגור על הביצים כ- 19 ימים ולאחר מכן להאכיל את הגוזלים כחודש ימים עד השלב בו הם מוכנים לתעופה. כיוון שהיונים תמיד חיות בלהק, תמיד קיים רעש ולכלוך סביבן.

המיית היונים מדירה שינה ומפריעה לאנשים רבים. הלשלשת שלהן חומצתית ומהווה סכנה בריאותית. היונים ידועות כנשאיות ומפיצות של מחלות רבות שעלולות לסכן את בריאותינו ובריאות ילדנו. מחלות שיכולות להיגרם בעקבות מגע עם לשלשת היונים או מגע ביונים עצמן הן סלמונלה, דלקת קרום המוח, אורינטוזיס וכמובן הידבקות בכל מיני טפילים כמו למשל קרציות, כינים, פרעושים והרשימה עוד ארוכה. כל אלו מובילות למסקנה אחת ברורה: הרחקת יונים הינה בגדר חובה. רפרוף באינטרנט יוביל למאמרים רבים אודות שיטות להרחקת יונים. יש כאלו שמציעים להשתמש בפתרון הקלאסי של דחליל או כל בובה אחרת שתפחיד את היונים ותגרום להן להתרחק. אחרים ממליצים על תליית שקיות מים ודיסקים כאשר המטרה היא הפחדת היונה והרחקתה. יש כאלו שמזמינים מומחים שמתקינים דוקרנים להרחקת יונים או רשתות במסתרי כביסה.

נכון להיום כל אותן שיטות להרחקת יונים, עוזרות במידה מסוימת ולתקופה מסוימת, שכן היונים מפתחות עמידות ולומדות מהר מאוד שאותה שיטה אינה פוגעת בהן. לעומת זאת, קיימת שיטה אחת שמוכיחה את עצמה. שיטה זו שפותחה בעידן הקדמה הטכנולוגית כוללת מערכת אלקטרונית מיוחדת שמצליחה להרחיק את היונים לאורך זמן ללא פגיעה באסתטיקה של המבנה או בבני האדם החיים בו. בשיטה זו מדביקים פסים מיוחדים שמתחברים לרכזת ממוחשבת ואילו הרכזת מזרימה לפסים המיוחדים מתח גבוה בהספק נמוך, שגורם לעקצוצים ברגליה של היונה ומרתיעה אותה מלחזור לאותו המקום ולכן שיטה זו ידועה כאחת השיטות היעילות ביותר למטרת הרחקתם של היונים. בהצלחה!

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.