עיצוב חדרי תינוקות

חדר תינוקות
תוכן עניינים

עיצוב חדר לרך הנולד הוא אחד הפינוקים הגדולים ביותר שיש להורים טריים. הצבעים הרכים, הריהוט הייחודי, הריח של מרכך הכביסה המיועד לתינוקות נמצא באוויר. ההתרגשות הרבה גדלה עוד יותר כאשר קונים מוצרי תינוקות חדשים. עיצוב נכון הוא עיצוב שלוקח בחשבון גם את הצד האסתטי וגם את הצד הפרקטי.

צבעים חמים, קרים ומשתוללים

בחירת הגוון של החדר תשפיע על המזג האישי של הרך הנולד ועל הוריו. צבעי פסטל רכים ובהירים מומלצים יותר מאשר צבעים חזקים. אפשר לצבוע רק קיר אחד בגוון חזק יותר לעומת האחרים. צבעי ירוק וכחול מרגיעים ומחיים, אך מהווים צבעים קרים. אדום וכתום צועקים ומשתוללים כרקע, אך מהווים צבעים חמים.

האיזון המומלץ הוא צביעת הקירות בצבע קר ושילוב של מוצרי תינוקות עיצוביים בצבעים חמים. כיוון שהחדר עתיד ללוות את הילד לזמן ממושך, ייתכן כדאי לחשוב על עיצוב נוח ומתאים להמשך (אם לא מתחשק להשקיע בעיצוב חדש בכל שלב בחיי הילד).

מומלץ להוסיף בורדר (קו רוחב) בכל חדרי תינוקות עם תקרה גבוהה כדי להעניק תחושה נעימה ובטוחה. אור חשמל חזק וצהוב מומלץ ביום, אך יש לקחת בחשבון כי התינוק מונח על גבו ועלול להסתנוור, ולכן מומלצת מנורה מעוצבת בעלת כיסוי. מנורה קטנה מומלצת למשך שעות הערב לפני השינה וכדאי להוסיף מנורת מלח, כי היא מפיקה האור נעים וסגולותיה מאפשרות שינה נעימה אם היא נותרת דולקת במשך הלילה.

היכן להניח מה?

לרוב החדר מאובזר במיטה ובשידת החתלה כבסיס. אם האמבטיה מתוכננת להתבצע בחדר, עדיף שיהיה מאובזר כמה שפחות. ככלל, מידת זהירות גבוהה חייבת להילקח בחשבון: שטיח עלול להוות מכשול להורה, ומגירות ללא אמצעי בטיחות מהווים סכנה לתינוק כשיגדל.

עדיף להימנע מהנחת אביזרי החתלה על שידת ההחתלה עצמה, כדי לשמור על אזור נוח לפעולה ולמנוע מקרים בהם בטעות מושך העולל מוצר כלשהו ופוגע בעצמו. טיב הריהוט חשוב, ולכן יש לברר אם קיים תו תקן למוצר, גם לגבי הצבע של המוצר.

לסיכום, עיצוב חדרי תינוקות בצורה הנכונה ביותר יתבצע תוך חשיבה מתוכננת מראש, כלומר התייחסות לאסתטיקה בשילוב עם תכליתיות נדרשת. החדר יכול 'לגדול' עם הילד או להיות מעוצב במחשבה לעתיד (שידות משחקים, צבע החלל וכדומה). אגב, עיצוב ברוח הפנג שואי מיועד לשמירה על איזון אנרגטי נכון. מי שמאמין בתורה זו מוזמן לעצב את החדר לפי כיווני הצפון והדרום, ולהוסיף מראה ואבני קוורץ שתלויים מהתקרה במקומות הנכונים.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.