עטלפים ויונים – לא בחצר ביתנו

תוכן עניינים

אנשים רבים נרתעים מתעופת העטלפים וכאשר הם מבחינים בהפרשות של עטלפי הפירות הם גומרים בליבם לקרוא למומחים בתחום הרחקת עטלפים וזאת על מנת שאלו ידאגו להרחיק את העטלפים לצמיתות מביתם. הדבר היחיד אותו הם אינם יודעים הוא שהדרך היעילה ביותר והיחידה שמבטיחה הרחקה לצמיתות היא הרחקת העטלפים באמצעים אלקטרונים.

עטלפים ויונים – מרחיקים אותם לצמיתות
העטלפים הם חיות לילה הפוחדות מהאור ועיקר הפעילות שלהם מתרחשת בעונת הקיץ.  בישראל העטלפים הם יונק מוגן.  למרות שמדובר על יונקים חביבים שאינם פוגעים בבני האדם, רוב האנשים נרתעים מהעובדה שהם מקיאים שאריות של פירות על קירות בתים, דבר שגורם ללכלוך וריח רע מאוד של רקבון. כיוון שהשמיעה של העטלפים טובה מאוד, השמעה של כל מיני צלילים שיפריעו להם לתפקד, תגרום להם להימנע מחזרה אל אותם מקומות בהם מושמעים הצלילים הלא נעימים. שיטה נוספת היא שימוש בתאורה חזקה שמאירה לעטלפים.

חצר של וילה
חצר של וילה

בשיטת ההרחקה החדשה והיעילה ביותר הלקוח רוכש מערכת הרחקת עטלפים המורכבת מרכזת חשמלית או סוגים שונים של יחידות קצה סונאריות להרחקת עטלפים. יחידות אלו כוללות יחידת סונאר, מערכת סולארית במכשיר, מערכת ממוחשבת שעיקרה פונקציית התיזמון ועוד. מערכות אלו אמנם עולות יותר מאשר דחליל או כל פתרון ביתי (שאינו יעיל לאורך זמן), אך מבטיחות הרחקה של עטלפים לצמיתות (כל עוד משתמשים במכשיר. בשיטה זו הלקוח קונה את יחידת הקצה להרחקת העטלפים, מציב את היחידה בקצה של גג ביתו לכיוון התעופה של העטלפים וכיוון חשיפה השמש המקסימאלית והבעיה נפתרת.

קיימת דרישה גדולה להרחקת עטלפים בשנים האחרונות אך הדרישה של הרחקת יונים גדולה אף יותר. כיוון שהיונים חיות בלהק, גורמות לרעש לאורך כל הלילה, ידועות כעופות מלאות כינים וטפילים נוספים וככאלו הן מעבירות מחלות (שחלקן מסוכנות לבני האדם וחיות המחמד) וכיוון שהלשלשת שלהם חומצית והורסת ריהוט וציוד, רוב האנשים שוכרים את שירותיהם של מומחים בתחום הרחקת יונים. למרות המומחיות של אותם אנשי מקצוע חשוב לקחת בחשבון שהיונים תמיד יחזרו למקום בו נוח להם וזאת במטרה להקים את הקן שלהם. מסיבה זו הדרכים הטובות ביותר למגר את התופעה הן על ידי קניית ערכה הכוללת רכזות סולאריות או חשמליות, פסי דריכה ומחברים מיוחדים לפסי הדריכה החשמליים. אפשרות נוספת היא קניית רשתות להרחקת יונים, אך כאן חשוב להבין שמדובר על פתרון זמני.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.