עבודות בטון וחלקן בחיזוק מבנים

בטון
תוכן עניינים

בטון נחשב לחומר בניה מהחזקים ביותר שישנם. בניגוד לחומרים אחרים אשר נשחקים ונחלשים עם השנים הבטון דווקא הולך ומתחזק ולכן הוא משמש לבניית מבנים או חלקי מבנים אשר עמידותם היא חשובה מאוד כמו ממ"ד למשל. חיזוק מבנים באמצעות התכנית הממשלתית תמ"א 38 הביאה לכך שניתן לראות עבודות בטון רבות ברחבי הארץ. אילו סוגי עבודות ישנן ומהו חלקן בחיזוק מבנים, בניית מרפסות ועיצוב הבית?

חיזוק מבנים באמצעות בטון

חיזוק מבנים נעשה במספר דרכים, תלוי מהי הבעיה או הבעיות הקיימות במבנה. החיזוק במסגרת תכנית תמ"א 38 נעשה במבנים שנבנו לפני שנות השמונים בכדי שיעמדו בפני רעידות אדמה. במסגרת חיזוק זה נעשה עיבוי העמודים הכולל לפני כן שיקום בטון וכן חפירה על מנת לחשוף את קורות הבטון שבקרקע והכנסת מוטות ברזל חדשים. על מוטות הברזל החדשים נעשית יציקת בטון שיוצרת עמוד אחד עבה וחזק. פעמים רבות נעשה גם חיזוק הקירות באמצעות הכנסת ברזל ויציקות בטון. גם חגורות בטון נעשות על ידי חציבה בקירות. דרך נוספת לחיזוק היא בניית עמודי בטון התומכים במבנה והופכים אותו לעמיד יותר בפני רעידות אדמה.

ניסור וקידוח בטון

סוג נוסף של עבודות בטון הנעשות כאשר מעוניינים ליצור שינויים במבנים או חלקי מבנים מבטון הוא ניסור וקידוח בבטון. הבטון, כאמור, הוא חומר חזק במיוחד אשר לא ניתן לנסר או לקדוח בו באמצעות מכשירים סטנדרטיים אלא יש צורך במיכשור מיוחד. עבודות ניסור נעשות בעיקר כאשר ישנו צורך בפתיחת פתחים שצורתם מרובעת כמו פתחים לחלונות או הפרדה הבין חדרים ופתיחת פתחים בממ"ד. קידוח, לעומת זאת, נעשה בכדי ליצור תשתיות להעברת צנרת, קוי תקשורת, גז ועוד דרך קירות העשויים בטון. הן הקידוח והן הניסור, במיוחד כאשר מדובר בקירות עבים, נעשים בעזרת מכשור מיוחד בשיטת היהלום. מדובר בדיסק העשוי יהלום שהוא החומר הקשה ביותר בטבע ומסוגל להתמודד גם עם חומר חזק כמו בטון. בכדי לעבוד בשיטת היהלום יש צורך במיומנות רבה וכדאי לבחור בבעל מקצוע מנוסה וותיק ולא להתפתות למחירים זולים.

בניית מרפסות

מאז יצא תיקון החוק בשנת 2008 על פיו ניתן להתקין מרפסות בחפיפה ולא רק בדירוג, צברה בניית המרפסות תאוצה. היום ניתן להתקין מרפסות תלויות לכל הדירות בבניין כאשר הן זו מעל זו. גם עבודת התקנת המרפסות דורשת שימוש בבטון. התקנת מרפסת שכזו מעלה את איכות החיים ונותנת לדיירי הבית תחושת רוגע ושלווה.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.