מעקות – עיצוב ובטיחות הולכים יחדיו

מעקה
תוכן עניינים

מעקות יכולות להיות מעוצבות ויפות אבל החשיבות שלהן בעיקר היא לא יופי אלא בטיחות. טיפוס במדרגות, במיוחד לולייניות, יכול להיות מסוכן. אפשר להחליק וליפול וכדי למנוע זאת נבנות מעקות. בישראל יש יצרני מעקות רבים. כל אחד מפרסם בקטלוגים את העבודות שהוא מייצר עם פירוט חומרי הגלם. התייעצות בין מעצב הפנים שעובד עבורנו עם בעל המקצוע יכולה להניב תוצאה יפה, טובה ובטיחותית.
שמירה על בטיחות
מעקות בטיחותיות צריכות להיעשות מחומרי גלם חזקים והם בדרך כלל עשויות ברזל. מאחר ויש מקרים רבים בהם המדרגות הם בתוך הבית, המשרד, בניין שקולט אנשים רבים כל הזמן מעקות אלו מעוצבות במיטב העיצובים והדוגמאות. במבנים בהם משתמשים אנשים מבוגרים, נכים וילדים המתכנן חייב לקחת זאת בחשבון ולקבוע מעקות שישמשו לתמיכתם.
בשנים האחרונות יש יותר בניינים משותפים עם מרפסות. לילדים יש נטייה לטפס וכדי למנוע זאת מתקין הקבלן מעקה בטיחות בגובה לפי דרישות התקן בישראל. יש הוראות ברורות להתקנת מעקות אופקיות או אנכיות. מידות מדודות בין המרווחים ועוד.
שמירה על בטיחות במעקות ציבוריים
מקובל להתקין מעקות לאורך כבישים בין עירוניים. מעקות מסמנים לנהגים את הנתיב וגבולותיו. תאונות דרכים רבות היו נמנעות אם הרשות המקומית והרשויות האמונות על בטחון הנוסעים בכבישים  היו מתקינים מעקות בטיחות מה שהיה מונע מרכבים לעבור ממסלול אחד לשני ולהתנגש. רוב הכבישים המסומנים ככבישים אדומים הם ללא מעקות בטיחות אף שנוסעות עליהם מכוניות רבות במשך כל היממה.
עיצוב איכותי – לא מילה גסה
המעקה הוא חלק מעיצוב חלל החדר בו נמצאות המדרגות ולכן יש לבחור את העיצוב המתאים ביותר לעיצוב יתר הפריטים. איכות חומר הגלם חשובה כדי שמעקה ברזל לא יחליד עם השנים צריך לצבוע אותו בצבע נגד חלודה, על מנת שלא ייווצרו סדקים במעקה עץ צריך למרוח לפני הגימור חומר משמר וכן הלאה.
בבתים שנבנו בעבר הייתה אחידות משעממת של מעקות המרפסות. היום שיש יותר חופש החלטה נראים בתים עם מעקות מרפסות שונים זה מזה מה שמעניק לבית מראה שונה ויפה יותר. היום ישנה אפשרות של בחירה עצמית ולא להיצמד למראה אחיד.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.