מה מבדיל בין פינות אוכל מעוצבות לבין פינות אוכל סטנדרטיות?

שולחן אוכל
תוכן עניינים

מי לא מכיר מקרים בהם המוכר מעוניין למכור רהיט ומפליג בשבחו על ימין ועל שמאל כאשר למעשה מדובר באיכות ירודה של מוצר? מהם הפרמטרים שאכן הופכים פינות אוכל מעוצבות ורהיטים מעוצבים לאיכותיים?

רזי הרהיט האיכותי

רהיטים יעמדו בגאווה שנים רבות אם הם בנויים מחומרי גלם איכותיים, נבנו על ידי מומחים בתחומם ובני הבית שרכשו אותם שומרים עליהם (ניקיון בחומרים מתאימים והגנה מפני מים ולחות ממושכת). נוספים לכך איכות הצבע והלכה בהם נעשה שימוש.

בחירה בסוג העץ משפיעה על התכנון העיצובי. עץ קשה לגילוף יהיה בעדיפות נמוכה עבור עיצוב אומנותי לעומת עץ רך יחסית. אין זה אומר שפינת אוכל המסוגננת בקווים נקיים וחלקים ואינה מעוטרת עיטורים, לא נחשבת רהיט אקסקלוסיבי. כאן נכנסים כמה פרמטרים נוספים המשפיעים על איכות הרהיט: עיבוד העץ, מספר שכבות הצבע, איכות הלכה, איכות הפרזול ואופן החיבור בין הקורות.

עיבוד העץ מקנה לו את המראה הסופי, את הטאצ' הנדרש. עיבוד עץ באיכות גימור גבוהה נעשית על ידי מכונות חדישות ומתקדמות בתחום הנגרות המאפשרות עשייה מגוונת בקורות העץ. אך טכנולוגיה בלבד אינה מספיקה משום שנדרש גם הידע המקצועי של הנגר באשר לאופן העבודה עם העץ (לדוגמה: כיוון הסיבים הטבעי והעיניים שיש בקורות העץ משפיעים על האופן בו יש לטפל בעץ במשך תהליך היצירה).

מעבר לכך, קיימת חשיבות רבה לריסוס המתבצע כנגד חרקים ולתהליך הייבוש שכל קורת עץ חייבת לעבור. אלה מבטיחים את העמידות לאורך זמן ואת יופיו של הרהיט. כאשר מדובר בבניית פינות אוכל מעוצבות אפשר להבדיל בין רהיטים המיוצרים בקו ייצור לבין רהיטים המיוצרים מעשה ידי אמן. המחיר משתנה באופן ברור, אך אין ספק שמדובר בליגה אחרת של מראה. כאמור, קו ייצור המוני מאפשר איכות גבוהה של מוצר, אך מראה זהה לעומת יד אמן.

שורה תחתונה

לסיום, חשוב להזכיר כי איכות החיבורים בין הקורות ורמת הגימור (מספר שכבות הצבע והלכה) מהווים פרמטרים משמעותיים המשפיעים על המראה של הרהיט. עיצוב אינו בהכרח מעיד על איכות, אך אם חנות מתהדרת בסלוגנים בהם מושם דגש על עיצוב הרהיט, טוב יהיה לבחון מקרוב את איכות העבודה ולברר על התהליך שהעץ עבר עד שהגיע למצב מוצר.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.