כמה דגשים לבחירת שולחן אוכל

שולחן אוכל
תוכן עניינים

ארוחות הן חלק בלתי נפרד מחייה של כל משפחה. מלבד ההזנה עצמה, ארוחות משפחתיות הן חלק מההווי המשפחתי ומאפשרות לנהל את המשפחה בתקשורת פתוחה ותחושה מגובשת. על מנת שהארוחות יתנהלו בנוחות, כאשר לכל אחד מבני המשפחה יש די מקום וכך גם לכלים או דברי מזון שיש לשים על השולחן, כאשר בוחרים שולחן אוכל יש לקחת בחשבון מספר נקודות הקשורות להרגלים המשפחתיים, למספר בני המשפחה, לגודל ומיקום פינת האוכל, למחיר וגם לטעם האישי.                                 Wooden table

גודל השולחן וצורתו

ניתן למצוא שולחנות אוכל בגדלים שונים עם אפשרויות כאלה ואחרות לפתיחה. כדאי לבחור שולחן המתאים בגודלו ובמורכבותו לרוב ימות השנה. אם אירוח של כמות אנשים נכבדה מתרחש אצלכם רק פעם בשנה, אין צורך לקחת את הפעם האחת הזאת כשיקול לבחירת השולחן. בחרו שולחן בו יכול כל אחד מבני המשפחה לשבת בנוחות מבלי להתקל באחת מרגליו. ניתן לבחור שולחן שנפתח ומתרחב במידת מה ונותן אופציה לאירוח מספר מסויים של אנשים אך כדאי שאופן פתיחתו יהיה פשוט יחסית ולא מסורבל בשל כך. חשוב למדוד בטרם בוחרים שולחן את אורכה ורוחבה של פינת האוכל ולהתאים את צורת השולחן וגודלו לצורתה ושטחה. אם מדובר על פינה צרה וארוכה כדאי לרכוש שולחן מלבני או אליפטי. אם האורך והרוחב דומים ניתן לרכוש שולחן אוכל ריבועי או עגול. החליטו האם הכיוון הוא שולחן מעוגל או מרובע.

החומר ממנו עשוי השולחן

ניתן למצוא שולחנות אוכל בשלל סגנונות. החומר ממנו עשוי השולחן משפיע רבות על סגנונו. כדאי להתאים את החומר כך שישתלב בבית באופן הרמוני ויתאים גם למטבח או לסלון הסמוכים, קרוב לודאי, לפינת האוכל. אם יש ילדים קטנים התאימו את החומר גם אליהם. זכוכית, למשל, מתאימה פחות כאשר ישנם ילדים קטנים בבית. אם אתם חובבי המראה הטבעי והכפרי, שולחן מעץ מלא יכול להיות מתאים ובמיוחד אם זהו הקו העיצובי של המטבח. אם אתם מעדיפים סגנון נקי בעל מראה קריר ופשוט ניתן לבחור שולחן העשוי נירוסטה. ניתן לשחק עם הדמיון והשוני בין השולחן לרהיטים שסביבו. ניתן למשל לרכוש שולחן עץ בהמשך למטבח העשוי עץ אך שיהיה בעל צבעים שונים. הדבר ייצור רצף מצד אחד אך עניין ומקוריות מצד שני.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.