כל מה שרצית לדעת על ציפוי תעשייתי לרצפה

רצפה
תוכן עניינים

כשמדברים על ציפוי לרצפה, לרוב נהוג לחשוב על ציפויים בנוסח פרקט או ציפויי בטון לרצפות שבעיקר שולטים בשוק העיצוב הפרטי קרי- בבתים ובדירות. אך הידעתם שיש גם ציפוי שמיועד לרצפות בתעשייה? ציפוי זה נקרא פוליאוריאה או והוא ציפוי ייעודי לרצפות שצריכות להיות במפעלים ובאזורי תעשייה כבדה.

מהו ציפוי הפוליאוריאה?

הפוליאוריאה היא למעשה תוצר של תגובה כימית של שרפים עם תערובת הנקראת איזוציאנט. מדובר בתערובת המורכבת מחומרים טבעיים ללא זרזים או חומרים כימיים נוספים בתוכה, מה שמביא ליצירת תוצר שקל לייצר אותו מיידית, לצפות איתו והוא גם מאוד עמיד ללחות, מזיקים או שמנים וחומרים כימיים עקשניים כפי שמשתמשים לרוב בתעשייה. את הציפוי מבצעים באמצעות פיזור אחיד של התערובת על הרצפה באמצעות כלי שהוא מעין מפוח. טכנולוגיית ציפוי זו, נחשבת למובילה בעולם ציפויי הרצפה התעשייתים והיא גם מומלצת מבחינה סביבתית שכן היא מבוססת ברובה על חומרים טבעיים.

יתרונות הפוליאוריאה לעומת ציפויים אחרים

כפי שאמרנו ראשית כל, בניגוד לחומרי ציפוי אחרים, הפוליאוריאה היא תוצר של תגובה כימית בין חומרים טבעיים שאינה מצריכה זרזים נוספים, אלא משמשת כזרז משל עצמה. בשל כך, בעת יישום הציפוי על הרצפה, היא מתייבשת במהירות שיא- תוך מספר דק' ונשארת עמידה לאורך זמן, לא משנה כמה עובדים, בע"ח או חומרים קוריזידיים יטפטפו עליה. זאת בהשוואה לציפויים אחרים דוגמת האפוקסי למשל שגם מכילים ריחות לוואי בעת ההשמה שלהם וגם דורשים לעיתים מספר ימים עד לייבוש מלא. איזה בעל עסק יכול להרשות לעצמו להשבית את העסק ליומיים שלושה רק בשביל ציפוי של רצפה?! בנוסף, ציפוי רצפה תעשייתית הוא עסק יקר למדי, שלרוב בעלי מפעלים או כל מי שזקוק לציפוי שכזה ישמחו לסיים ביישום של פעם אחת ולא לבצע יישום פעם שנייה ושלישית בגלל עובד לא זהיר או חרקים שעפו פנימה בדיוק בהליך הייבוש של החומר.  בנוסף לכל אלו, לפוליאוריאה יכולת לגמישות והתמתחות רבה, דבר שעושה ציפוי זה גם כחומר מצויים לכיסוי שטחים נרחבים בצורות מגוונות או לסתימה ייעודית של חורים וסדקים במשטחי בטון.

ביבשה ובים

היות והפוליאוריאה היא ציפוי גמיש, חזק מאוד ועמיד בפני לחות וממסים כימיים חזקים, ציפוי זה שימושי מאוד הן במתקנים אשר באים במגע רב עם מים והן במתקנים בעולם התרופות, בחניונים, בציפוי מסועים ומכונות מתכת כבדות ועוד. כך לדוגמא בארץ עשו שימוש בפוליאוריאה בציפוי צינורות כניסת המים והוצאת המים במתקן ההתפלה בפלמחים בכדי למנוע היווצרות של חלודה וכניסת מזיקים למים וכן ציפו באמצעות ציפוי זה גם חלקים קריטיים של המכלולים המשמשים במכונה המבצעת את התפלת המים בפועל. זאת משום שהחומר מותר לשימוש עם מי שתייה לפי הנחיות משרד הבריאות. גם בסכרים הנמצאים 24 שעות ביממה בתוך מים, עושים שימוש בציפוי זה בכדי להגן על הבטון מפני בליית מי הים.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.