חפצים יקרי ערך

בית
תוכן עניינים

האם ידעתם שיכול להיות שיש לכל אחד מאיתנו אוצר בבית? לא כמו בסיפורים עם תיבת אוצר ומפתח, אלא עמוק בבוידעם או בקופסה בארון. יכול להיות שאי שם בבית מסתתר לו חפץ עתיק בעל ערך. מטבעות ישנים, שעונים עתיקים וחפצי ערך נוספים נמצאים לעתים במשך שנים בבתים ומעלים אבק. מי שמחזיק בהם לרוב לא מודע לכך שיש לחפצים אלה ערך רב מאוד.

אוצר מתחת לאף

במעברי דירה, בפינוי דירה או בכל סיטואציה שבה אנחנו נדרשים לחטט קצת בחפצים שלנו ולסדר אותם, עשויים להתגלות אוצרות. אנשים רבים מחזיקים בביתם מטבעות ישנים, לעתים בעלי ערך רב, מבלי שבכלל ידעו זאת. על מנת לאמוד את שוויים של מטבעות או חפצים אחרים כמו שעונים עתיקים, יש צורך לפנות אל איש מקצוע אשר מיומן במדידת שווי של חפצים עתיקים. לא כל מטבע הוא מטבע עתיק כמו שלא כל שעון יכול להיכנס תחת קטגוריה של שעונים עתיקים. מטבעות ישנים יוגדרו כעתיקים אם הונפקו לפני מאה שנה ויותר. יחד עם זאת, חשוב לסייג ולומר כי יש מטבעות חדשים יותר, שערכם הוא גבוה.

פרמטרים למדידה

איך נקבע מה נחשב מטבעות ישנים או שעונים עתיקים? יש מספר קריטריונים שחשוב להכיר. כך למשל, ערכם של מטבעות ישנים שהונפקו בכמות מוגבלת יהיה גבוה, במידה והמטבעות עשויים מכסף או מזהב או כאשר יש פגמים ייחודיים שקרו בזמן הטבעת המטבעות האלה. כל אלה הם פרמטרים חשובים על מנת לקבוע האם מטבעות ישנים הם בעלי ערך כלשהו או לא. הפרמטרים הקיימים בנוגע לקביעת ערכם של מטבעות ישנים, משתנים במעט כאשר מדובר בהערכת שוויים של שעונים עתיקים. ישנו מספר רב של זייפני שעונים אשר מתמחה בייצור שעונים שנראים כמו שעונים עתיקים ומאוד יקרים, אך למעשה אין להם ערך כלשהו. מסיבה זו, חשוב לאמוד את ערכם בעזרתו של איש מקצוע.

שעונים עתיקים יחשבו ליקרי ערך אם למשל הם יוצרו על ידי חברה המייצרת שעוני יוקרה. כמו כן, במידה והם עשויים זהב, או שהם משתייכים למהדורות מוגבלות שיוצרו במיוחד עבור סרטים לצורך הדוגמה, ערכם יהיה יקר יותר. פרמטר נוסף וחשוב לא פחות בהערכה של שווי שעונים עתיקים הוא סוג המנגנון המרכיב אותם. שעון שלו מנגנון קוורץ, המופעל באמצעות סוללה ייחשב זול יותר. שעון בעל מנגנון מכני (הפועל באמצעות קפיץ) או מנגנון אוטומטי (כזה אשר פועל לפי תנועת יד) יחשבו שעונים שערכם גבוה יותר, גם אם הם לא נחשבים מדויקים כמו שעונים עם מנגנון קוורץ.

מה עושים עם החפצים?

במידה ומצאתם בדרך כלשהי שעונים עתיקים או מטבעות ישנים ואתם לא בטוחים מה הערך שלהם ואם השווי שלהם גבוה, ניתן לפנות אל אנשים שהמומחיות שלהם היא אספנות של חפצים יקרים ועתיקים. תוכלו להגיע עם החפץ שאותו אתם מעוניינים להעריך ולראות האם השווי של אותו החפץ גדול או לא.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.