חושבים על חימום תת רצפתי באופן עצמאי?

רצפה
תוכן עניינים

כיום יותר ויותר אנשים מודעים ליתרונות של שיטת החימום התת רצפתי, מבינים שמדובר בשיטה הנוחה ביותר לתפעול (אין צורך לעשות דבר), בשיטה מאוד בריאה (אינה מייבשת את האוויר או מסחררת באוויר אבק), בשיטה מאוד איכותית עבור הסביבה, אינה פולטת גזים רעילים ואף מאוד נעימה ומהווה חלוקה שווה עבור כלל חימום המבנה. מכאן שלמרות שבארץ שיטה זו עדיין רק מתחילה לצבור תאוצה (למרות שבאירופה היא כבר מזמן שיטת החימום המועדפת), הרי שטוב לדעת שכל עוד מבקשים ליהנות משיטת חימום אידאלית ובריאה, הרי שזו התשובה הראויה ביותר.
בחירה מושכלת
במה מדובר ומה יש לעשות? ובכן כמובן שיש לבחור בחברה איכותית בעלת רזומה חיובי וניסיון עשיר, אך אם מבקשים להבין במה דברים אמורים ומהם שלבי ההתקנה, אפשרו לנו הסביר לכם על קצה המזלג את עיקרי הטמעת המערכת.
שלב ההמתנה
ראשית יש להבדיל בין התקנה על גבי רצפה קיימת לבין הנחה על מצע שנמצא מתחת לרצפה – תלוי באיזה שלב מבקשים להתקין את המערכת. בהנחה ומבקשים להתקין לאחר שהבית כבר קיים, יש לפזר שכבה אחידה של חול מהודק כיאות ולאחר מכן יש להניח חומר מבודד על גבי הרצפה – על מנת למנוע מהחום לברוח לכיוון ההפוך. לאחר מכן יש להתקין את גופי החימום בשטחים הרצויים, כאשר מראש יש לבחון את נתוני הקרינה של השדה המגנטי, וזאת על מנת להימנע בהמשך מנתוני קרינה מסוכנים. בסוף הליך המדידה וההתקנה, עוברים לשלב הסופי, בו מתקינים תרמוסטט בכל אחד מחדרי הבית, וזאת על מנת שכל חדר יוכל ליהנות מטמפרטורה מעט שונה.
שיעורי בית מקדימים
באופן כללי יש לציין שהתקנה של חימום תת רצפתי הינה מלאכה מורכבת, אך גם ניתן לבצעה לבד, כל עוד נעזרים בהנחיה מקצועית ולא מחפשים קיצורי דרך. בכול אופן מי שיבקש להתקין לבד, יימצא שעומדים לפניו מספר שיטות על מנת להשיג את אותה תוצאה, אך ברור לכל שיש תוצאות יותר איכותיות מאחרות ועל כן יש להשקיע מעט זמן בשיעורי בית מקדימים.
תזמון
לבסוף נציין שאחד מהשלבים היותר מהותיים של התקנת חימום תת רצפתי תלוי בתזמון, כלומר חשוב ביותר לשקול ליהנות משיטת חימום זו עוד לפני שהבית נבנה, אך אין לטעות שלאחר שהבית עומד יהיה זה מאוחר מדי, וזאת כי גם ניתן להתקין את המערכת על גבי הריצוף הקיים, כל עוד הרצפה מספיק גבוהה וכל עוד בעלי הבית מתכוונים להיעדר מהבית לכמה ימים. עוד נציין שהתקנה של מערכת חימום תת רצפתי הינה החלטה חכמה, החלטה שמבטיחה לכם עשרות חורפים עתידיים חמימים ונעימים, בריאים ונוחים עבור תפעול ושליטה מלאה, ועל כן השלב החשוב ביותר הינו שלב קבלת ההחלטה. מה עוד? אל לשכוח שאם מבקשים להיעזר בחברה מקצועית, יש לבחון כמה שנות אחריות היא מעניקה.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.