התאמת הריצוף הנכון למקום הנכון

רצפה
תוכן עניינים

ריצוף חוץ לגינה יכול להוסיף מגע של עיצוב אשר שום פריט אחר לא יוכל להוסיף, מעבר לנוחות וקלות הניקיון אנו נקבל גם מראה מעוצב וייחודי להפליא. אך הבחירה אינה פשוטה, ישנם סוגים רבים של ריצופים לגינה אשר ניתן לבחור מהם. כאן אנו נציג כמה מן הסוגים הנפוצים ונפרט מהם היתרונות והחסרונות הבולטים של כל ריצוף.

דק עץ


הדק הינו ריצוף עץ אשר ניתן לבצע התקנתו על גבי משטח קיים מתחתיו וגם ללא משטח. דק עץ מקנה אווירה כפרית וטבעית, אופי ההרכבה והפירוק שלו קלים להפליא ואם העץ הינו עץ איכותי, הוא יוכל להתמודד עם מגוון תנאי מזג אוויר קשים. החסרונות הבולטים בדק עץ הינם האופי של העץ אשר נוטה להתנוון עם השנים והוא אינו מתאים למשקלים כבדים כגון רכבים. ישנה גם אפשרות של התקנת דק סינתטי עשוי פלסטיק אשר נוח יותר להחזקה ועמיד יותר נגד חרקים, אך הוא אינו בהכרח עמיד יותר לתקופת זמן ארוכה מעץ טבעי.

אבן טבעית


ריצוף אשר מבוסס על אבנים טבעית אשר אינן מיוצרות באופן מלאכותי ורק עוברות עיבוד לצורכים אסתטיים. האבן הטבעית מקנה מראה יוקרתי ביותר אשר מגוון ולא יחזור על עצמו עקב שוני האבנים מטבען. החסרונות הבולטים בריצוף אבן טבעית הינם הצורך בריצופו מעל לשכבת בטון ומחירו עלול להיות גבוה בעקבות כך.

ריצוף גומי או פלסטיק


ריצוף אשר קל מאוד לניקוי, התקנה ותפעול. ריצוף בטיחותי ומתאים מאוד בסביבת ילדים בעקבות כך כי ניתן בקלות להתאימו למניעת החלקה סביב בריכות. החיסרון שלו הינו עיצובי מכיוון שהגומי או הפלסטיק מקנים מראה מלאכותי והעיצוב לעתים אינו יוקרתי.

קרמיקה


בחירה נפוצה מאוד עבור ריצוף חוץ בארץ ביחד עם הדק, קל מאוד לעבודה אך דורש התקנה על משטח ישר, משמע במרבית המקרים יש הצורך ביציקת שכבת בטון דקה על מת להתקין עליה את אריחי הקרמיקה. לקרמיקה יש מגוון רחב מאוד של גדלים וצבעים, אשר מקנים לנו את היכולת להוציא לפועל שלל נרחב מאוד של סוגי עיצוב והם מגיעים עם מקדמי חיכוך שונים המונעים החלקה, דבר חשוב ליד בריכות ובמזגי אוויר גשומים. הקרמיקה הינה זולה יחסית למראה היוקרתי אשר היא מסוגלת להעניק אך יש הצורך באריחים ספציפיים ובבחירה נכונה של מקדמי החספוס.

אבנים משתלבות


עיצוב אשר מורכב מאבנים שונות במעין עיצוב פזל המאפשר גיוון עיצובי רב. היתרונות הם מחירו הזול של עיצוב זה אך חסרונותיו העיקריים הם כי לעתים יכולה לצמוח צמחיה עשבית מבין החיבורים של האבנים, בנוסף למראה אשר עלול להראות לא יוקרתי.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.