הרחקת יונים ועטלפים – מצאו את ההבדלים

עטלפים
תוכן עניינים

 
ברגע בו אנשים שמים לב שבעלי הכנף מבקרים על גג ביתם בתדירות גבוהה או שמכרסמים החליטו לאמץ את ביתם כמקום משכנם הקבוע, רובם מחליטים להיפטר מאותם אורחים וכמה שיותר מהר. אם בעבר הלא רחוק רוב האנשים פנו אל מדבירים על מנת שיבצעו פעולות הדברה באמצעות חומרים מיוחדים וירחיקו את היונים, יפטרו מהמכרסמים ויגרמו לעטלפים לא להתקרב יותר לביתם, כיום רוב האנשים בוחרים בפתרון היעיל והחדשני ביותר, הרחקת יונים באמצעים אלקטרונים חדשניים.
 
יונים – נעים להכיר
רוב האנשים אינם יודעים שאותן יונים שמוכרות לנו מסביבת ביתנו הן יונים שמקורן ביונת הסלע. יונים שמצליחות להשיג מזון בשפע, משכנות את עצמן בסביבות הבתים, מסוגלות להביא לעולם כ- 18 גוזלים מדי שנה ובדרך כלל חולקות את אותו המרחב עם בני האדם. אמנם בני האדם והיונים היו מאז ומעולם במערכת יחסים מורכבת, כאשר האדם השתמש ביונה כמזון והיונה השתמשה בסביבה הביתית של האדם להזנה אך אי אפשר להתעלם מכך שבלתי אפשרי להתמודד עם נוכחות היונים לאורך זמן.
הלשלשת של היונים חומצתית ופוגעת במתכות ובפח של הרכב,  היונים מעבירות מחלות והמיית היונים מפרה את השקט. נכון להיום יש שיטות רבות שלכולן מטרה אחת: הרחקת יונים. חלק מהשיטות הן דוקרנים שמוצמדים למקומות בהם היונים מקננות או נוחתות, אמצעי הפחדה כמו דחלילים, דגמים בצורת ינשופים, פסים זוהרים שמחזירים אור ומרחיקים את היונים, דגמים של יונים (היונים הם טריטוריאליות ולכן הן לא ישהו במקום בו יש יונים אחרות) ומגוון מכשירים אלקטרוניים, כמו למשל מכשירים שמשדרים צלילים על קוליים, קולות של יונים אחרות ואמצעי ההרחקה המתקדם ביותר: פסי דריכה שקופים שמפיקים מתח חשמלי.
 
עטלפים – נעים להכיר
עטלפים הם מעופפים המשתייכים למשפחת היונקים. יונק זה מוגן וחשיבותו האקולוגית גדולה ביותר וזאת משום שהוא אוכל פירות וחרקים ומפזר את הזרעים. המראה של העטלף מרתיע אנשים רבים והעובדה שהעטלף יורק את אותם גרגרי פירות אותם הוא אכל על קירות הבתים, גורם לאנשים רבים לשכור את שירותיהם של מומחים בתחום הרחקת עטלפים. בנוסף, אנשים נרתעים מכך שעטלפים  חודרים לכל מיני מקומות חשוכים בבית על מנת ללון במהלך שעות האור. נכון להיום יש שיטות שונות של הרחקת עטלפים, כאשר השיטה הפופולארית ביותר וזאת משום יעילותה היא שיטת הרחקת עטלפים אלקטרונית. שיטה זו יעילה להרחקתם של העטלפים שרגישים לתדרים גבוהים. בהצלחה!

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.