הכל על בידוד אקוסטי

בית פרטי
תוכן עניינים

עיצבתם לעצמכם את הבית היפה ביותר, בית חלומות אמיתי. הבית מושלם לחלוטין, וכל פרטיו הותאמו לטעמכם האישי. מה יכול לפגום בהנאה השלמה הזו? התשובה היא פשוטה, ואנשים רבים אינם נותנים עליה את הדעת כאשר הם ניגשים לפרויקט של תכנון או שיפוץ הנכס שלהם.

חשיבות הבידוד האקוסטי בביתכם

בתים שבהם לא הקדישו מחשבה לנושא של בידוד אקוסטי עשויים להתגלות כאכזבה של ממש. למרבה הצער, בידוד שכזה הוא משהו שחייבים לחשוב עליו מראש, ולאחר שהעבודה תמה אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה ולהסדיר את הבידוד ללא הוצאות ניכרות. אם כך, מה אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה לכם? ואם אתם מוצאים את עצמכם בבית שהרעש בו מפריע לכם – מה אפשר לעשות?

ראשית, יש לדעת מהו בידוד אקוסטי: מדובר בפתרונות אשר חוסמים את מעבר הקול בין חללים או מקטינים את ההד בתוך חלל גדול. כדי לפתור בעיות רעש ניתן לעשות דברים רבים, וכדי למנוע אותן – אפילו יותר. בבתים רבים אין צורך לדאוג יותר מדי מכיוון שהם ממוקמים מלכתחילה באזורים שקטים. עם זאת, במבנים בסביבה עירונית, או כאלו שנמצאים בסמיכות לגורם רעש, נושא הבידוד האקוסטי חשוב ביותר. מקור אפשרי נוסף לבעיות הוא ביצוע עבודה רועשת בתוך המבנה או נגינה על כלים. במצבים כאלה ניתן לבודד את הגורם המרעיש בתוך חדר אקוסטי.

חשוב לדעת שכל סוג חומר בולם רעש בצורה אחרת. לכן, במהלך הבניה מומלץ לבקש מהקבלן לעשות שימוש בחומרים שונים ליצירת בידוד מקסימאלי. בבתים שנבנו בצורה נכונה הקירות מורכבים ממספר שכבות של חומרים שונים. קיימים חומרים ייעודיים כגון יריעות אקוסטיות אשר ניתן להתקינן בתוך הקיר, הרצפה או התקרה. כאשר בוחרים בקירות זכוכית גדולים יש לדעת שהם בעייתיים יחסית וקשה לחסום רעש שעובר דרכם. קירות מחוספסים, גליים, משופעים – כל שינוי במבנה הקיר משפיע לטובה על התהודה. וילונות, שטיחים ושפע רהיטים הממלאים את החלל ישפרו אף הם את האקוסטיקה בחדר, כך שכאשר בודקים בית ריק יתכן שהוא ישמע רועש יותר מכפי שהוא יהיה בפועל.

כפי שנאמר למעלה, הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם מפגעי רעש היא לשלב פתרונות אקוסטיים מלכתחילה בבניית הנכס או בשיפוצו. ובכל זאת, אם נכנסתם לנכס והרעש מפריע בצורה קיצונית, ישנם לא מעט דברים שניתן לעשות מעבר לריהוט החלל. קיימים כיום מוצרים כמו וילונות אקוסטיים, דלתות אקוסטיות ואפילו תמונות אקוסטיות. בנוסף ניתן להחליף דלתות וחלונות או לאטמם במידת מה. אריחי בידוד אקוסטי יאפשרו שיפור נוסף.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.