הדשא של השכן סינטטי יותר

דשא
תוכן עניינים

אם אתם קוראים שורות אלו, לבטח הגיע הזמן לחדש את הדשא בגינה או שאתם שוקלים להתקין דשא וכעת הדילמה של דשא אמיתי אל מול דשא מהסוג הסינטטי מתחילת להתעורר ומשאירה אתכם ערים בלילות.. השורות הבאות נכתבו בדיוק עבורכם על מנת שהדילמה לא תדיר שינה מעיניכם ותוכלו להכיר את סוגי הדשא דווקא מהצד של היתרונות והחסרונות שבכל סוג.

אמיתי VS סינטטי

דשא אמיתי הוא דשא חי אותו שותלים והוא גדל בכוחות עצמו כאשר הטיפול מותאם לסוג הדשא שנבחר. יתרונותיו של הדשא האמיתי הם מעצם היותו אמיתי וזה אומר הרגשה נעימה וידיעה שהדשא אמיתי. אל מול הדשא האמיתי נמצא את הדשא הסינטטי המעניק וטומן בחובו יתרונות רבים וחלקם אף ירוקים, הבה נמנה אותם ונשווה אל מול הדשא האמיתי:

  • תחזוקה – אין ספק כי דשא סינטטי מצריך תחזוקה מינימלית ולא כזו המחייבת השקיה, גיזום וטיפול באופן קבוע. יש לציין כי הדשא הסינטטי אף הוא מחייב תחזוקה אך היא מינימלית ולא מסבה נזק אימתני באם לא בוצעה, בדומה לדשא האמיתי העלול להצהיב.
  • עלויות – תחזוקת הדשא האמיתי מחייב שימוש במים, שכירת שרותי גיזום וכדומה. כל אלו ועוד, מסתכמים בכמה מאות שקלים בסוף השנה בעד שדשא מהסוג הסינטטי מחייב את עלות ההתקנה הראשונית וטיפולי מנע פשוטים ולא תכופים. החיסכון אותו מביא איתו הסוד הסינטטי הוא עצום ובא לידי ביטוי גם בזמן המוקדש לטיפול.
  • מראה – דשא אמיתי שאינו מטופח משנה את צבעו ועתיד להיראות ממש כמטרד מוזנח. הדשא הסינטטי אינו מאבד ממראהו ושומר על צבע אחיד לאורך כל תקופתו. עוד חשוב לדעת שניתן לחדש יריעות דשא ולהחזיר עטרה ליושנה.
  • שגר ושכח – כאשר מותקן דשא מסוג סינטטי, בעלי הדשא יכולים "לשכוח" ממנו ולחזור לטפל בו רק כאשר מגיע זמן הטיפול.
  • חרקים ומזיקים – בדשא אמיתי, ישנה סכנה גבוהה יותר להימצאות של חרקים ומזיקים. דשא סינטטי אינו מהווה חממה נהדרת ורבים מעידים כי הדברה אחת בשנה פותרת את הימצאותם של חרקים ומיני מזיקים שונים.

לסיכום, בעת בה הגיע הרגע לבחור בין דשא אמיתי לסינטטי, יש לשקול את כל היתרונות אל מול החסרונות של שני סוגי הדשאים ואז להחליט. הסיבה שרבים בוחרים לרכוש ולהתקין דשא סינטטי היא בשל היתרונות הכה רבים שלו, אותם יתרונות המאפשרים חיסכון במשאבים שונים (כגון: עלויות וזמן) בכל ולכל בית או מתחם בו הוא מותקן.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.