הדברת טרמיטים: מהי, מדוע אנו זקוקים לה?

טרמיטים
תוכן עניינים

טרמיטים הם סוג של חרקים קטנטנים, דומים קצת נמלים עם כנפיים, אשר גדלים לרוב מתחת לאדמה ובונים קינים. כשהם מתרבים, הם הופכים ממש למושבות גדולות של עד 50 אלף פריטים ובראשם עומדים מלך ומלכה. צבעם צהבהב עד חום בהיר והם עלולים לגרום לנזק בלתי רגיל כאשר הם מגיעים לתוך המבנה שכן הם ניזונים מאכילת עצים מכל הסוגים.

איפה הבעיה?

הבעיה נוצרת משום שהמלך והמלכה, בשונה מחרקים אחרים מזדווגים אחת לכמה ימים, מה שגורם להטלה של עשרות או מאות של ביצים, מה שמקשה על הטיפול. הטרמיטים מתפרסים בכל רחבי ישראל ובעיקר באזורים רוויים במים. הבעיה מתעצמת כאשר הטרמיטים מגיעים אל תוך הבית שלנו שכן המערכת  הביולוגית שלהם מאפשרת להם לעכל עץ. כאשר הם נתקלים בתשתיות שמאופיינות בחומר העץ או ברהיטים עשויים בעץ, כמו פרגולות בגינה, דלתות עשויות עץ ומשקופים, הם ייצאו מהמושבה שלהם ויתחילו לכרסם. אם אתם מודעים לבעיה ומבצעים הדברת טרמיטים עוד טרם אתם מתחילים תהליך של בניית בית או בניין, מה טוב, הסיכוי שהם יחזרו קלוש, אך אם נחפשתם לטקסט רק עכשיו ואפילו במקרה, זה הזמן לעשות בדיקה, להיעזר במדביר טרמיטים מקצועי שיבצע את העבודה בצורה יסודית הן בכדי למנוע הופעה שלהם והן בכדי לחסל את הקן במידה ואכן קיימת.

שלא תטעו חומר דוחה טרמיטים איננו מתאים לטיפול בבעיה. טיפול והדברת טרמיטים מחייבת ידע מקצועי ומכשור מתאים. קידוח, הזרקה, החדרת פתיונות במטרה לזהות את הקן יסייעו בתהליך החיסול של הקן וימנעו הופעה של הטרמיטים בעתיד. אם כבר הגיעו הטרמיטים אל ביתכם, עדיין יש לזהות את המקור לבעיה ולפעמים זה לוקח זמן ולכן חשוב להיעזר בבעל מקצוע שמומחה בתחום. חשוב גם לציין שחלק מהפתרונות המוצעים בחנויות השונות אכן פועלים נגד טרמיטים אך רמת היעילות שלהם איננה גבוהה והם אינם חודרת אל תוך הקן עצמו. ככל שתמהרו להיעזר בחברה מקצועית שמבצעת טיפול והדברת טרמיטים באזור המגורים שלכם, כך תקטינו את הצרה ותוכלו להיפטר מהם מהר יותר.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.