הדברה יעילה ואיכותית לבית ולחוץ

הדברה
תוכן עניינים

רבים לבטח נתקלו בעבר במושג הדברה. אף על פי כן, לא הרבה יודעים כי המושג הדברה אינו כולל מאבק בחרקים ומכרסמים בלבד, דוגמת הדברת עכברים, הדברה חולדות,  הדברת ג'וקים, הדברת נמלים, ועוד. למעשה, ניתן להגדיר את ההדברה כמיגור כל סוגי המזיקים הקיימים בטבע, הגורמים נזק כלכלי, תברואתי או אסתטי לאדם ורכושו. סוגי המזיקים נמנים על כל מחלקות עולם הטבע, החל בצמחים, דרך פטריות, חיידקים, מכרסמים, עופות, ויונקים, וכלה בדגים.

חומרי הדברה לבית ולחוץ כללו בעבר באופן גורף חומרים רעילים. חומרים אלו היוו סכנה לבני האדם אשר נחשפו אליהם, וכן השפיעו על הסביבה אשר נפגעה קשות כתוצאה מהשימוש בהם. עם השנים, מדענים פיתחו שיטות הדברה שמבוססות על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, אשר לא מסכנים חיי אדם. על כל פנים, מומלץ להרחיק ילדים קטנים ממקום ההדברה, שמא יבלעו חומרים אלו.  

הזמנת מדביר

בעת הזמנת מדביר, על הלקוח לבחור בין סוגי שיטות ההדברה הקיימות בענף זה: הדברה אורגנית, הדברה כימית, הדברה ירוקה, והדברה אורגנית. יש לבחור בנוסף את צורת מיגור המזיקים- ריסוס, מלכודות, איוד בגז, רעלים ועוד. הדברה חולדות והדברת עכברים לדוגמא יבוצעו לרוב בשיטת המלכודות. מומלץ מן הסתם להתייעץ עם המדביר על שיטת העבודה הכדאית, במטרה לקבל את הטיפול האיכותי המהיר והיעיל ביותר לפתרון הבעיה.

על אף שניתן להזמין הדברה לבית במהירות מרבית על ידי הזמנת המדביר הראשון המופיע במנוע החיפוש האינטרנטי 'גוגל' או בספר הטלפונים, מומלץ לערוך בדיקה מקיפה ומעמיקה טרם ההזמנה. יש להשוות מחירים בין חברות שונות, ולהכין רשימה של אנשי מקצוע שעונים על הקריטריונים הרצויים. כמו כן, רצוי לשים לב ליום ושעת ההזמנה. תעריפי הזמנות מדבירים בשעות הלילה עולים על אלו אשר בשעות הצהריים והבוקר. נוסף על כך, תוספת התשלום אותה ידרוש מדביר עבור טיפול בימי שבת וחג, עלולה להיות גבוהה מאוד. אף בתחום זה ישנם לא מעט רמאים, אשר ינסו לשכנע כי הם אלו המתאימים לטפל בבעיות המזיקים בבית, וינסו למשוך לקוחות פוטנציאליים על ידי הצעות מחיר נמוכות מהרגיל. כלל לא נעים להזמין מדביר כזה, ולגלות לאחר מספר ימים כי הבעיה חזרה מהר מהצפוי. על כן כדאי לערוך סקר שוק, לקרוא ביקורות מלקוחות עבר, ולוודא הימצאות רישיונות תקפים ורלוונטיים לפני הזמנת המדביר.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.