גילוי נזילות מים וטיפול בהם

נזילה
תוכן עניינים

אחת המשימות החשובות של כל אינסטלאטור הינה איתור נזילות מים בבית או במבנה אליו הוא הוזעק לצורך טיפול. לעיתים, האיתור מורכב יותר מאשר תיקון הנזק עצמו, וזאת בשל העובדה שהתקלה מתרחשת בתוך קיר הבית או מתחת למרצפות. בעת בניית בית או בשיפוצים יסודיים בונים את מערכת המים בשלבים. מרבית הצנרת מותקנת לאחר סיום השלד ולפני עבודות הגמר, כך שהיא מוסתרת מהעין. לאחר עבודות הגמר מתקינים את החלקים הגלויים ואלו הם הברזים, לסוגיהם, נקודות מים חיצוניות ועוד.

לצורך גילוי נזילות מים משתמשים אינסטלאטורים מקצועיים ומודרניים במצלמות אינפרא אדום שיכולות לזהות בדייקנות את מקור הנזילה. בלעדי מצלמות אלו יש חשש לאיתור שאינו מדויק ואז שוברים את הקיר או המרצפת במקום הלא נכון. איתור באמצעים אחרים מסוכן מדי, כי אז יש אפשרות לשבירה מיותרת של אריחים, מרצפות וכיוצא בזה. לאחר חשיפת מקום התקלה יתבצע תיקון מקצועי שיכלול החלפת קטעי צנרת, מחברים, גומיות ואטמים וכל מה שצריך לצורך תיקון איכותי.

גילוי נזילות מים – תיקון כולל

יש צורך להשתמש בחלקים איכותיים ותקניים כדי להבטיח פעילות מערכת תקינה לאורך זמן. תיקון הקירות או האריחים החיצוניים מורכב ומחייב עדינות רבה, ובמקרים רבים ולמרות מאמצים של בעלי המקצוע, יישאר טלאי תיקון במקום שנשבר. כך, שככל שימעיטו בשבירת קירות ואריחים כן ייטב. נזילות מים יכולות לקרות בשל סיבות שונות. בלאי בצנרת, תקלה טכנית, הקמת מערכת בצורה שאיננה תקינה. נזילות עלולות להיגרם אצל השכנים והמים ירדו בשיפוע עד לקירות בדירה. נזילות נוצרות כתוצאה מאיטום חיצוני או פנימי לקוי ועוד. גילוי נזילות הינו מעט מסובך בגלל שלא כל כתם רטוב על קיר מחביא מאחוריו את מקור התקלה. לעיתים, היא במרחק מספר מטרים משם.

מומלץ לפנות לחברה מקצועית בתחום טיפולים בנזקי מים. חברה בעלת תשתית טובה הינה בעלת צי של ניידות שירות שיכולות להגיע לכל מבנה במהירות רבה, כולל תגובה מהירה למקרי חירום. לחברה יש אינסטלאטורים מומחים ובעלי ידע וניסיון מצטבר, וכן, מנהלים אחראים. כולם יעמידו את הכישורים שלהם לטובת כל לקוח, חדש כישן. נכון להיום רוב בעלי המבנים יכולים לזהות תקלות במערכת המים במקרים שונים. במקרים בהם התקלה גלויה ויש דליפה, במקרים בהם יש רטיבות, כאשר שעון המים מסתובב גם כשכל הברזים סגורים, כאשר מגלים חשבונות מים גבוהים מהרגיל ועוד. בכל מקרה כזה אין להסס או לדחות את הטיפול בבעיה אלא להזמין מיידית חברה מקצועית שתספק פתרון מקצועי לבעיה.

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.