איתור נזילות – מקדימים תרופה למכה

נזילה
תוכן עניינים

בעולם השיפוצים והתיקונים הביתיים, נחשב נושא הנזילות הפנימיות למטריד ומעיק במיוחד. מי שחווה כבר יודע – תיקון נזילות שכאלו כרוך בעבודה רבה, עלויות גבוהות ומועקה של ממש. החוכמה, במקרה הזה, היא איתור נזילות מבעוד מועד ואיטום מקצועי של הקירות למניעת הופעתם. אם תרצו, הקדמת תרופה למכה. בשורות הקרובות נראה כיצד תוכלו להימנע ממפח הנפש של שבירת קירות ותיקון נזילות.

סיבות לנזילות

מספר סיבות מרכזיות יוצרות את הנגע הרע הזה של נזילות פנים-מבניות. העיקרית שביניהם היא בלאי במערכת הצינורות הנגרם מהיווצרות חלודה, קורוזיה, שברים וסדקים. סיבה נפוצה נוספת היא חדירתם של מי גשמים, כשגם תכנון לקוי של מערכות המים מהווה גורם לתקלה. לעיתים קרובות, ופה טמונה הבעיה הגדולה באמת, הנזילות אינן נראות על פני השטח, אך עדיין מורגשות היטב (ירידה בלחץ המים, מים עכורים בברזים, חשבונות מים גבוהים, ריח טחב ועוד). במצב כזה, עד לא מזמן, איתור נזילות נעשה באמצעות חושים וניחושים, פחות או יותר. אך כיום, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המבוססת על מצלמות אינפרא אדום, ניתן לזהות במדויק את מקור הנזילה ומיקומה, ולהימנע משבירת קירות ועבודה מיותרת. בעולם התיקונים לא מבינים איך הצליחו לחיות לפני ההמצאה הנפלאה הזו…

איטום מבנים נעשה כשהמצב כבר לא מאפשר טיפול נקודתי בנזילות ותקלות. מדובר בשיפוץ פנימי מאסיבי שמטרתו העליונה היא מניעת הופעת נזילות עתידיות. לרוב הוא נעשה במבנים ישנים או כאלו שלא תוחזקו באופן ראוי, וזאת לאחר שנבחנו חלופות "פשוטות יותר". כאמור, מדובר בתהליך לא קצר, לא פשוט ולא זול, אך כזה שעשוי למנוע מכם צרות צרורות בעתיד. קיימים מספר סוגים של תהליכי איטום מבנים, בראשם איטום בהזרקה (תהליך חדשני וייחודי שלא כל החברות מתמחות בו. משיג תוצאות נפלאות בזמן יחסית קצר. חשוב לוודא שהחברה הייעודית בעלת ניסיון וידע מתאים בשיטה זו), איטום שלילי (מתאים למבנים תת קרקעיים) ועוד. תהליך האיטום של חברה מקצועית כולל בחינה מדוקדקת של התנאים בשטח, ליווי צמוד, ייעוץ ותכנון מלא של הפרויקט, הטמעת מערכות איטום (בהתאם לצורך) ועוד. כדאי לערוך סקר שוק קצר בין החברות השונות, שכן פערי המחיר עשויים להגיע לאלפי שקלים, אם כי זכרו שבתחום השיפוצים חשוב לבחור את החברה הטובה ביותר, ולא את הזולה ביותר.

תחזוקה נכונה ואבחון מקדים הם קווי יסוד מהותיים בתחום השיפוצים בכלל והנזילות והאיטום  בפרט. אל תחכו להופעת "שלוליות" על הקירות. שימו לב לסימנים מחשידים והקדימו תרופה למכה. בהצלחה!

שתפו את הפוסט

מאמרים נוספים

רהיטים
כללי
הכלים האידיאליים להובלה ולאריזה

מעבר דירה הוא אחד האירועים החשובים והמאתגרים בחיי האדם. תהליך זה יכול להיות מסובך אך גם מאורגן כראוי ויכול להפוך את המעבר לחוויה חיובית ונעימה.